Google gaat websites vertellen of zij storende advertenties tonen

Redactie WINMAG Pro

In juni lanceerde Google de Ad Experience Report waarmee uitgevers konden nagaan of advertenties op hun websites voldoen aan de Better Ads-standaard. Nu gaat Google een stap verder en zal het bedrijf de komende weken websites benaderen die volgens de Better Ads-standaard storende advertenties tonen.

Dankzij onderzoek van de Coalition for Betters Ads is het duidelijk welke advertenties er precies als storend worden bevonden. Het zal geen verrassing zijn dat met name pop-ups en automatisch spelende video’s op hoog volume onwenselijk zijn.

Google gaat websites benaderen

Google gaat nu een stap verder en zal de komende weken websites benaderen die issues hebben omtrent storende advertenties. In een blogpost vertelt Doug Spencer, director of product management & sustainable ads bij Google dat het met name om kleinere websites met weinig inkomsten gaat.

Hoe Google bedrijven gaat benaderen is niet bekend, maar mogelijk wordt verwezen naar de Ad Experience Report waar uitgevers de nodige informatie kunnen vinden over hoe zij betere advertenties kunnen tonen aan bezoekers.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie