Google gaat websites vertellen of zij storende advertenties tonen

In juni lanceerde Google de Ad Experience Report waarmee uitgevers konden nagaan of advertenties op hun websites voldoen aan de Better Ads-standaard. Nu gaat Google een stap verder en zal het bedrijf de komende weken websites benaderen die volgens de Better Ads-standaard storende advertenties tonen.

Dankzij onderzoek van de Coalition for Betters Ads is het duidelijk welke advertenties er precies als storend worden bevonden. Het zal geen verrassing zijn dat met name pop-ups en automatisch spelende video’s op hoog volume onwenselijk zijn.

Google gaat websites benaderen

Google gaat nu een stap verder en zal de komende weken websites benaderen die issues hebben omtrent storende advertenties. In een blogpost vertelt Doug Spencer, director of product management & sustainable ads bij Google dat het met name om kleinere websites met weinig inkomsten gaat.

Hoe Google bedrijven gaat benaderen is niet bekend, maar mogelijk wordt verwezen naar de Ad Experience Report waar uitgevers de nodige informatie kunnen vinden over hoe zij betere advertenties kunnen tonen aan bezoekers.

afbeelding van Peter Güldenpfennig

Peter Güldenpfennig | Redacteur

Peter Güldenpfennig is vaste redacteur voor WINMAG Pro. Hij schrijft nieuws, analyses en achtergrondverhalen over mobility, gadgets, internet en software. Zijn interesses liggen bij sociaal-culturele aspecten van ICT in het algemeen, en gaming in het bijzonder.

Bekijk alle artikelen van Peter