Simyo luistert het best naar haar klanten

Simyo luistert het best naar haar klanten

Redactie WINMAG Pro
Simyo komt volgens de luistermonitor van MWM2 als beste uit de bus als het gaat om het luisteren naar klanten. Daarmee verslaat de telecomprovider T-Mobile en Telfort die op de tweede en derde plek belandden.

MWM2 reikt ieder kwartaal de Luistermonitor uit, een prijs voor de best luisterende organisatie in een bepaalde bedrijfstak. De manier waarop een bedrijf luistert naar haar klanten blijkt namelijk enorm belangrijk om goed in te kunnen spelen op de markt en de behoeftes van de bestaande klant, en is ook voor niet-klanten een doorslaggevende reden om gebruik te gaan maken van de diensten of producten van een bedrijf.

Het onderzoek

Dit kwartaal werd dus de telecombranche onder de loep genomen. Er werden vragenlijsten uitgereikt aan klanten van Ben, Hollandse Nieuwe, Simpel, Simyo, T-Mobile, Tele2, Telfort, Vodafone, Youfone en Ziggo. Centraal hierin stond in hoeverre de klant tevreden is over 3 onderwerpen: product en aanbod, de manier waarop het bedrijf belangstelling toont en de manier waarop het bedrijf reageert.

De uitkomst

Uiteindelijk kwam Simyo met een algemeen rapportcijfer van een 7,6 als best luisterende telecomprovider naar voren en liet daarmee T-Mobile en Telfort (beide een 7,2) achter zich. Simyo scoort vooral op de manier van reageren. Klanten voelen zich door de manier waarop Simyo feedback geeft echt gehoord en belonen dat met gemiddeld een 8,3. Daarmee stijgen ze ver uit boven de concurrentie die op dit vlak gemiddeld niet hoger dan een 7,8 scoorde. Ook over de producten, tarieven en prijzen zijn Simyo-klanten tevreden; in deze categorie scoorde het bedrijf gemiddeld een 7,5, terwijl andere aanbieders blijven steken op maximaal een 7,1.

Simyo klantvriendelijkste bedrijf

Het gaat erg goed met Simyo op het gebied van klanttevredenheid: in april van dit jaar werden ze tijdens het CustomerFirst Gala ook al onderscheiden met de titel “Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland”.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie