Stellar Data Recovery zoekt nieuwe partners

Redactie WINMAG Pro
Stellar Data Recovery kondigt aan dat haar partnerkanaal in de Benelux en Duitsland het afgelopen jaar gegroeid is van 2000 naar 3400 partners, bestaande uit it-dienstverleners, it-resellers, it-retailers, var’s en it-reparatiebedrijven. Het komend jaar wil het bedrijf verder groeien naar 5500 partners.

Dat betekent dat Stellar op zoek is naar 2100 partners, die via het partnerprogramma iedere data recovery case in behandeling kunnen nemen. Een it dienstverlener kan deze zelf uitvoeren met behulp van de Stellar Data Recovery software, maar mocht dat niet lukken, dan heeft de partner een directe verbinding met het data recovery laboratorium van Stellar. Stellar neemt de case dan onmiddellijk over en blijft daarbij in nauw contact met de partner. De partner kan er ook voor kiezen de klant direct met Stellar in contact te stellen.

Naast een aantrekkelijk verdienmodel biedt Stellar haar partners een vast aanspreekpunt, no-cure no pay, kosteloze verzending, track and trace, waardecheques en reductie op aanschaf van data recovery software. Stellar spreekt een vaste prijs af met partners maar stopt pas met het terughalen van data als alle gegevens zijn gerecoverd, ook als de kosten van de werkzaamheden soms boven de overeengekomen prijs uitkomen. Het werk wordt afgehandeld in het volledig geëquipeerde laboratorium van Stellar Data Recovery te Utrecht, waardoor de datadrager niet naar het buitenland gestuurd hoeft te worden. Dit scheelt de partners tijd en kosten en voor sommige bedrijven is dit laatste zelfs een harde eis.

Partners zijn belangrijk voor Stellar omdat het bedrijf hiermee over een hoogwaardig distributienetwerk voor haar diensten beschikt. Data recovery is altijd maatwerk en partners zijn ideaal gesitueerd om Stellar’s hoge kwaliteitsdiensten aan te bieden aan de zakelijke klant en aan de particulier. Het verdienmodel voor de partners bestaat uit directe en indirecte componenten. De directe component is de commissie op recoveries. De indirecte verdiencomponenten bestaan uit de toegevoegde waarde die de partner levert in de vorm van goederen, diensten en advies aan de klant vóór en na de recovery.

Joris Wiersma van Wiersma Soft- en Hardware: 'We vinden het belangrijk dat we onze klanten de best mogelijke service bieden. Wij kunnen zelf soms wat data en foto’s terughalen voor onze klanten, maar niet altijd. In dat geval nemen we contact op met Stellar Data Recovery als een laatste redmiddel, die ons veelal kan helpen om het te herstellen. We zijn dan ook erg blij dat we ons hebben aangesloten bij hun partnerprogramma!'

'Dataverlies kan een groot probleem zijn, met name als de verloren data vertrouwelijk of heel waardevol zijn. De meeste klanten van IT dienstverleners vinden het dan erg prettig als hun IT leverancier hen een complete data recovery oplossing kan aanbieden en hen daarmee kan ontzorgen,' aldus Kees Jan Meerman, Managing Director van Stellar Data Recovery Europe. 'Door dit partnerprogramma helpen wij IT bedrijven om hun dienstverlening verder te optimaliseren en hebben wij een aantrekkelijk verdienmodel aan het kanaal toegevoegd. De sterke groei van ons partnernetwerk laat zien dat ons programma zeer gewaardeerd wordt.'

Meer informatie over het partnerprogramma kun je vinden via de website van Stellar Data Recovery.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie