Verkoop kleinere tabletschermen in de lift

Redactie WINMAG Pro

Displaysearch, de dochterondernemeing van de NPD Group die zich concentreert op de levering van schermen, constateert dat tablets met kleinere schermen in populariteit groeien. Dat blijkt uit data in de maandelijke TFT LCD Shipments database.

De verkoop van schermen van 9,7-inch of groter daalde van 7,4 miljoen in december 2012 naar 1,3 miljoen in januari 2013. Dat terwijl de verkoop van schermen voor 7- en 7,9-inch tablets groeide van 13 miljoen naar 14 miljoen.

Dat is een behoorlijke daling, en lijkt erop te wijzen dat kleinere tablets simpelweg populairder zijn. Dit zou kunnen liggen aan de prijs of het feit dat ze handzamer zijn. Wel zegt DisplaySearch dat in de toekomst deze groei minder hard zal gaan. De opkomst van de 5- en 6-inch smartphones kunnen van negatieve invloed zijn op de verkoop van tablets met kleinere schermen. Mocht Apple bovendien met een iPad Mini met retinascherm komen - en die kans is vrij groot - dan zullen andere concurrenten niet achter willen blijven. Steeds meer kleinere tablets zullen hogeresolutiebeeldschermen krijgen en daardoor wellicht duurder worden. Dat kan een negatieve impact hebben op de verkoop.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie