Google Cloud en Victoria's Secret & Co. werken samen aan nieuwe AI-gestuurde shopervaring

Redactie WINMAG Pro

Google Cloud en Victoria’s Secret & Co. (VS&Co), een van de meest toonaangevende verkopers van lingerie wereldwijd, gaan een strategische meerjarige samenwerking aan. Het merk gaat gebruik maken van de AI- en generatieve AI-technologieën van Google Cloud om meer gepersonaliseerde en inclusievere online shopervaringen te creëren voor haar klanten wereldwijd. En om medewerkerservaringen te verbeteren en de operationele efficiëntie te verhogen.

AI-gestuurde chatbot voor gepersonaliseerde ervaringen

Victoria's Secret & Co. ontvangt jaarlijks meer dan 500 miljoen bezoekers op hun groeiende website. Om gepersonaliseerde klantervaringen op grote schaal te bieden, zet het bedrijf in op nieuwe technologieën zoals de implementatie van een nieuwe, generatieve, AI-gestuurde chatbot, ontwikkeld met Vertex AI. Deze chatbot, gericht op conversaties, heeft als doel klanten op maat gemaakte productaanbevelingen en waardevol advies te geven op basis van persoonlijke voorkeuren en levenservaringen. Of de klant nu een sportliefhebber, een borstvoedende moeder, een borstkankeroverlevende in herstel, of simpelweg op zoek naar een nieuwe beha is.

Dankzij de bestaande samenwerking met Adore Me, een merk van Victoria’s Secret &Co., dat al het Google Cloud Vertex-platform gebruikt, ontstaat er meer synergie tussen de merken. Dit stelt VS&Co. in staat om modellen van Adore Me gemakkelijker en sneller te integreren voor generatieve AI-activiteiten.

Nieuw tijdperk voor Victoria’s Secret & Co

"De integratie van Google Cloud’s AI- en generatieve AI-technologieën verbetert niet alleen de online winkelervaring van onze klanten, maar helpt ook onze interne teams om innovatie te stimuleren binnen verschillende bedrijfsfuncties", vertelt Chris Rupp, Chief Customer Officer bij Victoria's Secret & Co. "Deze samenwerking markeert een nieuw tijdperk voor Victoria's Secret & Co, waar geavanceerde technologie samensmelt met onze passie voor het verbeteren van de klantreis en het versterken van onze positie als leider in de detailhandel."

VS&Co streeft naar strategische integratie van Google Cloud-technologieën om haar interne activiteiten te verbeteren. Het merk zet deze technologieën in voor marketing, het analyseren van het klantsentiment en meer. Google Cloud’s AI-capaciteiten dragen bij aan betere productvoorspellingen, efficiënt voorraadbeheer, en het ondersteunen van personeels- en winkelactiviteiten met conversatie- en gepersonaliseerde inwerk- en trainingsprogramma's voor medewerkers.

Murali Sundararajan, Chief Information Officer bij Victoria’s Secret & Co, vertelt: "We implementeren AI strategisch om data beter te benutten voor onze klanten en om interne processen te verbeteren. We zijn enthousiast over de mogelijkheden, zoals het plannen van internationale groei, marketingontwikkeling en optimalisatie van de supply chain. Deze initiatieven helpen ons niet alleen om onze activiteiten efficiënter te maken, maar ook om beter te voldoen aan de behoeften van onze klanten en medewerkers."

Victoria's Secret en Victoria's Secret PINK willen ook de website en mobiele app verbeteren met de implementatie van Google Cloud’s Vertex AI Search. Met deze integratie kan het merk zoek- en aanbevelingsmogelijkheden van Google kwaliteit bieden, waardoor klanten sneller en gemakkelijker relevante producten kunnen zoeken, vinden en ontdekken.

"Het gebruik van AI en generatieve AI door Victoria's Secret & Co. om zijn strategisch groeiplan te stimuleren, laat zien hoe retailers deze nieuwe technologieën praktisch kunnen inzetten om het volledige potentieel van hun merken te benutten", zegt Carrie Tharp, Vice President Strategic Industries bij Google Cloud. "Van het creëren van op maat gemaakte ervaringen voor het winkelend publiek, tot het transformeren van de ontwikkeling en levering van nieuwe producten, Victoria's Secret & Co. staat aan de voorhoede van retail innovatie."

Revolutionaire zoekfuncties

De nieuwe technologische initiatieven bouwen voort op de recent geïntroduceerde, door AI-aangedreven productzoekfunctie van VS&Co. Zo wordt gebruikgemaakt van Google Cloud’s Vision API Product Search-technologie om klanten te helpen een specifiek product te vinden door simpelweg een afbeelding in de zoekbalk van de website te plaatsen. Een shopper kan bijvoorbeeld een foto uploaden van een beha uit een eerdere productlijn en direct productaanbevelingen krijgen voor huidige modellen met een vergelijkbare pasvorm en stijl. Deze functie, samen met andere verbeteringen in samenwerking met Google Cloud, versterkt het streven van VS&Co. om klanten ervaringen van wereldklasse te bieden door middel van technologische vooruitgang.

De keuze voor de AI-technologie van Google Cloud is gebaseerd op verschillende factoren, maar kwam neer op de leidende positie van Google Cloud op het gebied van AI-beveiligingsprocedures en het vermogen om flexibel en op grote schaal te integreren met bestaande bedrijfssystemen.

 

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie