Inhaken op Black Friday? McDonald’s laat zien hoe het niet moet

Redactie WINMAG Pro
Social media is een krachtig medium wat volledig omarmt wordt door bedrijven, helemaal wanneer ze hun Black Friday-deals snel kunnen communiceren. Ook McDonald’s doet aan de Black Friday-gekte mee, maar laat dit jaar vooral zien hoe het niet moet.

Op het Twitter-account van McDonald’s verscheen een tweet waarin ze duidelijk een Black Friday-deal wilden communiceren. Niet mis mee, maar dan moet je dat wel goed doen. Helaas, in plaats daarvan lag de social media-manager van McDonald’s te slapen, want naast de worden ‘Black Friday’ bestond de tweet uit de woorden ‘copy’ en ‘link’.

McDonald’s & Twitter: geen gelukkig huwelijk

Waarschijnlijk wilde het bedrijf leuke Black Friday-deals communiceren en wachtte ze op input. De tweet stond al klaar, maar in plaats van deze in te plannen werd het bericht direct gedeeld. Geen ramp, en vooral amusant natuurlijk.

Dat was eerder dit jaar wel anders toen iemand achter het Twitter-account van McDonald’s een snerende tweet richting president Trump afvuurde. Die tweet is inmiddels verwijderd, in tegenstelling tot de Black Friday-tweet.

Bedrijven en social media, het kan goed werken, maar er zijn wel do’s & don’ts. Iets waar McDonalds een waardevolle les uit kan trekken.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie