KPN ÉÉN: schaalbaar en flexibel internet, bellen en mobiel

Redactie WINMAG Pro
Toegegeven, de tijd dat KPN het alleenrecht had over telefonie en internet in ons land ligt ver achter ons. Dat mag zo zijn, maar het zijn producten als KPN ÉÉN waaraan je kunt zien dat het huidige KPN nog steeds veel nuttige kennis bezit over techniek en markt.

Ons natuurlijke achterland bij WINMAG Pro bestaat uit ondernemers uit het MKB. Daarbij valt ons 1 ding altijd weer op. Vrijwel iedereen uit die groep heeft altijd gebrek aan tijd. Daarnaast zie je veel ondernemers die stuk voor stuk expert zijn binnen hun vakgebied, maar minder goed zijn op het gebied van telecom en IT. Wat ze zoeken in telecom en IT, maar ook in hard- en software, zijn fabrikanten en leveranciers die hun het beste van het beste leveren, zonder zich te veel te hoeven verdiepen in de techniek erachter. Het liefst ook nog een leverancier die niet nodeloos ingewikkeld doet met lastige contracten.

VoIP

Bij het uitproberen van KPN ÉÉN hebben we meer dan eens aan deze kenmerkende uitdagingen van de doelgroep gedacht. De ÉÉN in het pakket wil zeggen dat je internet, bellen en mobiel naar wens van jouw bedrijf kunt samenstellen. Zo lezen we dat deze combinatie van diensten op 1 contract en 1 factuur staat en dat we 1 vast bedrag betalen per medewerker. We nemen deze structuur mee in onze review, omdat we vinden dat het zo kenmerkend is voor dit product. Wat valt ons daarbij verder op? Dat KPN ook op technisch gebied, ondanks dat het zo groot is, zich goed in de doelgroep van de MKB’er heeft kunnen verplaatsen. De verbinding met ons vaste toestel (VoIP) is perfect en ook het doorschakelen van het vaste nummer naar de smartphone verloopt zonder problemen. Ook de kwaliteit van de lijn is uitmuntend, iets dat nog niet iedere VoIP-aanbieder op orde heeft.

Integratie

Binnen een paar seconden schakelen we onze smartphone weer terug naar een ander nummer op kantoor. Handig, denk maar aan de situatie wanneer je als ondernemer buiten de deur bent voor een klant. De interface van de app is zoals we van KPN bij andere producten gewend zijn: helder en overzichtelijk, met de look and feel van een gerenommeerd bedrijf als KPN. Met zoveel ervaring met de integratie van vast en mobiel verwacht je ook niet anders. Bijkomend voordeel is natuurlijk dat je op deze manier de oude telefooncentrale weg kunt doen. Zo bespaart deze telefooncentrale in de cloud je nog geld ook. KPN beheert de telefooncentrale, waardoor je dus ook geen rekening hoeft te houden met onderhoud en updates. Nice.

Tijd

Het op maat samenstellen van een pakket met internet, bellen en mobiel vergt wel wat kennis over telecom en ICT en tijd. Helaas hebben veel MKB’ers dit allebei niet. KPN kan hier gelukkig perfect mee helpen. Je kunt bellen met de gratis klantenservice en langs gaan bij een KPN XL winkel in de buurt voor een productdemo. Maar wat ook kan is via de website een afspraak maken met een adviseur. Die adviseur komt dan vrijblijvend bij je langs en stelt het pakket helemaal samen naar wens van je bedrijf. En mocht je besluiten om over te stappen, dan wordt alles ook aangesloten door een professionele monteur. Die monteur geeft je ook nog eens een korte producttraining, zodat je weet hoe je alle mogelijkheden kunt gebruiken.

Info

Cijfer: 8,7
Prijs: afhankelijk van de configuratie, maar vanaf € 60,- met 50 Mbit/s
Info: kpn.com/kpneen

Conclusie

Het product is geschikt voor bedrijven in het MKB en is opgebouwd uit modules die je per medewerker, per maand kan samenstellen. Deze flexibiliteit gecombineerd met de schaalbaarheid maakt KPN ÉÉN een pakket dat alles heeft wat de MKB’er anno 2018 nodig heeft.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie