5 Cloud-gebaseerde apps en services om uit te proberen

Wanneer je denkt aan de cloudcomputing, komt cloudopslag meestal als eerste naar boven drijven. Maar dat betekent niet dat je de cloud niet voor veel meer in kan zetten. Wij zetten vijf services voor je op een rij met de voordelen van cloudcomputing die naadloos in de workflow van jouw organisatie passen.

Productiviteit: OfficeTime

Als zzp'er of ondernemer in het mkb is het zaak om bij te houden hoeveel je eigenlijk werkt. OfficeTime helpt je hierbij. Op gebruiksvriendelijke wijze, want het is gemaakt met de praktijk in het achterhoofd. Geen dikke handleidingen voor deze software, maar meteen aan de slag! Gewerkte uren hou je makkelijk bij in overzichtelijke tabellen, en als het nodig is genereer je hier volautomatisch facturen van.
OfficeTime is zowel verkrijgbaar voor Windows en OS X/iOS, en synchroniseert over al je devices. Dus ook als je veel met je tablet of smartphone werkt kun je gewerkte uren bijhouden. De software is ook offline te gebruiken.

Info: www.officetime.net
Prijs: €37,-


Projectmanagement: Basecamp

Overzie je (grote) projecten, dan is bijbehorende managementsoftware onontbeerlijk. Basecamp biedt je de mogelijkheid documenten te delen en samen te werken in documenten, het toewijzen van taken en het bijhouden van to do-lists. Wat de software zo krachtig maakt is dat het integreert met je email en je dus mensen automatisch op de hoogte kunt brengen van wat er van ze verwacht wordt en wanneer via email. Het draait volledige op de beveiligde servers van Basecamp waardoor jij je kunt richten op het project in plaats van bijzaken. Basecamp draait zowel op desktops (Windows en OS X) als op mobile devices (Android en iOS).

Info: basecamp.com
Prijs: $20,- per maand (10 actieve projecten, 3GB opslag)


Accounting: Intuit QuickBooks Online Plus

Om de administratie van je bedrijf te vergemakkelijken biedt Intuit je met QuickBooks Online plus software die snel in gebruik te nemen is en het je niet moeilijk maakt met stapels aan gebruiksaanwijzingen. In de software hou je je budgetten bij, maak je orders aan, bewaar en verwerk je je rekeningen en draai je rapporten uit. De software werkt op alle devices, dus zowel vanaf je desktop als onderweg op je iOS- of Android-device hou je gemakkelijk je administratie bij.

Info: global.intuit.com
Prijs: €29,- per maand (5 gebruikers plus je accountant)


Klantenservice: Olark

Met Olark bouw je via een onlinesysteem snel en gemakkelijk een chatbox in om je klanten te helpen. De software houdt transcripties bij zodat je bijhoudt waarover gesproken wordt. Tevens krijg je de locatie door van diegene met wie je contact maakt, zie je wat diegene bekijkt op je website wat het makkelijker maakt de klant wegwijs te maken op je website.
Het design is aan te passen naar je website dus heb je altijd een passende chatbox op je website draaien.
Handig is dat je de software kunt integreren met crm-software als Zendesk en Salesforce, waardoor conversaties toegevoegd worden aan de klanthistorie.

Info: www.olark.com
Prijs: Vanaf $15,- per maand


Presenteren: Gliffy Online

Wil je een project of idee duidelijk in kaart brengen, dan biedt Gliffy Online uitkomst. De software laat je diagrammen en flowcharts maken via de software die draait in je browser. Ben je bekend met Microsoft Paint of Photoshop, dan kun je onmiddellijk uit de voeten met de gebruiksvriendelijke menu's van Gliffy Online. Niet alleen simpele diagrammen maar ook meer technische diagrammen als wireframes en uitgebreide floorplans zijn te maken.
Gliffy Online is gratis, maar wil je je creaties exporteren, dan moet je je registreren.

Info: www.gliffy.com
Prijs: Gratis (registratie verplicht)