Apps dragen bij aan beeldvorming bedrijven

Jongeren die een slechte ervaring hebben met de app van een bedrijf, zijn ook minder snel geneigd het product van dat bedrijf af te nemen. Dat concludeert Oracle in hun rapport 'Millennials and mobility: how business can tap into the app generation'.

Het wereldwijde onderzoek is gehouden onder jongeren tussen de 18 en 34 jaar. Volgens het rapport zegt bijna 55 procent van de ondervraagden dat zij door een slechte mobiele app-ervaring minder snel de producten of services van een bedrijf zullen gebruiken. 39 procent van de respondenten geeft aan dat zij producten of services minder snel aan anderen aanraden bij een slechte app-ervaring en 27 procent zegt dat een slechte ervaring het beeld van alle producten en diensten van een bedrijf negatief beïnvloedt.

Nieuw wapen

Suhas Uliyar, VP Mobile Strategy & Product Management bij Oracle, zegt dat apps daarom een wapen zijn voor bedrijven om jongeren voor zich te winnen: 'Een prettige en gepersonaliseerde gebruikerservaring is het nieuwe wapen in de strijd om consumenten uit generatie Y aan te trekken en vast te houden. Bedrijven die geen waarde toevoegen voor hun klanten, door middel van passendere, functionelere en relevantere mobiele ervaringen, hebben weinig kans om aan de top te blijven'.

Infographic

Cijfers van het onderzoek zijn door Oracle verzameld in onderstaande infographic. Voor meer informatie over het onderzoek ga je naar de website van Oracle.