ContactMonkey: e-mailtracker geeft voorsprong door kennis

Kennis is voor een salesafdeling van groot belang. Hoe geïnteresseerd is die nieuwe prospect nu echt? Heeft hij of zij de aanbieding inderdaad wel gezien? ContactMonkey schept inzicht in die prangende vragen en geeft je op die manier een belangrijke voorsprong. Het resultaat? Meer deals en dus meer omzet.

ContactMonkey is software die naadloos integreert met Outlook (2003, 2007 en 2013), Gmail of Salesforce. De werking is even eenvoudig als doeltreffend: je geeft voor het versturen van een e-mail aan of ContactMonkey deze moet 'tracken'. Vervolgens zie je in de mail zelf en in een zijbalk hoe vaak deze mail geopend is door de klant. Ook laat het zien waar en met welk apparaat de mail is bekeken. Het lijkt futiele informatie, maar dat is het absoluut niet. Als je kan zien dat een offerte vijftien keer bekeken is, dan weet je zeker dat hij of zij geïnteresseerd is en kun je tactischer het gesprek in. Het laat hen simpelweg beter inschatten wat de beste volgende 'move' is. Ook het omgekeerde is handig: heeft iemand een mail überhaupt niet gelezen, dan weet je dat je het beste even kunt nabellen of de aanbieding opnieuw versturen.

Realtime informatie

De oplossing werkt deze informatie 'realtime' bij, je kunt dus direct anticiperen op een geopende mail en je ziet altijd wat de laatste stand van zaken is. Natuurlijk kun je met een simpele leesbevestiging ook zien of een e-mail geopend is, maar ContactMonkey gaat verder door ook het aantal leesmomenten, locatie en apparaat te tonen. Bovendien merkt de ontvangende partij niets hiervan, hij of zij hoeft ook geen leesbevestiging te accepteren. Alles gebeurt 'onzichtbaar' op de achtergrond.

E-mailtracker contact monkey geeft inzicht in prangende vragen
 De ContactMonkey-zijbalk in je contact manager (in dit geval Outlook) geeft realtime informatie over hoe vaak een mail geopend is.

Prestatietesten vergroten inzicht

Maar er is meer. Zo kun je met ContactMonkey for Teams zien hoe e-mails van een complete salesafdeling 'scoren'. Dat geeft je een kans om de prestaties van individuele medewerkers wat beter in kaart te brengen, maar ook om bijvoorbeeld met een A/B-testje te zien welk mailonderwerp het beste 'werkt'. Dankzij inzichtelijke grafieken zie je namelijk precies wiens mails het beste worden gelezen.

Vier edities

ContactMonkey is er in vier edities. De gratis variant laat je tot 100 mails per maand volgen. De Professional Edition, beschikbaar voor 5 dollar per maand per gebruiker, heft die limiet op. In de 10 dollar per gebruiker per maand kostende Team Edition kun je de resultaten van je team in één overzicht zien. De versie voor SalesForce kost 15 dollar per gebruiker per maand.

Tip
[block] [par] Welke e-mailonderwerpen werken nu het beste? [/par] [par] [bold]ContactMonkey[/bold] heeft op zijn blog een imposante infographic geplaatst met nuttige wetenswaardigheden en tips voor het slimmer gebruik van de onderwerpregel. Kijk op[br] [url link="http://www.contactmonkey.com/ blog"]contactmonkey.com/blog[/url] [/par] [/block]