Google brengt Better Ads-rapport uit

Jaarlijks brengt Google een rapport uit waarin ze uiteenzetten hoeveel apps buitengesloten werden van Google's advertentiemogelijkheden. Voorheen heette dit het Bad Ads-rapport, tegenwoordig noemt Google dit het Better Ads-rapport. De inhoud blijft hetzelfde: hoe houdt Google slechte online advertenties tegen.

Better Ads

Google's Better Ads-rapport maakt melding van 780 miljoen slechte en ongewenste advertenties in 2015. Het gaat hier dan om advertenties waarmee malware verspreid wordt, of die bijvoorbeeld misleidend zijn. In 2014 waren dit er 'maar' 524 miljoen, dus vorig jaar kende een flinke stijging.

Better Ads vecht tegen kwaadwillende ontwikkelaars

De acties van Google tegen slechte advertenties leidden in 2015 tot het deactiveren van zo'n 25.000 app-accounts. Dit is belangrijk, want dergelijke malafide advertenties geven Google ook een slechte naam, natuurlijk. Sridhar Ramaswamy, verantwoordelijk voor advertenties en soortgelijke uitingen bij Google, zegt dan ook dat het bedrijf strikte regels hanteert in wat voor advertenties er mogen draaien bij Google. Verder gaat Google nog meer investeren in betere beveiliging tegen malware en bots om ook in 2016 jouw internetbeleving te optimaliseren. Ook wordt gekeken wat er precies geadverteerd mag worden bij producten die gewichtsverlies promoten.

Weten wat Google zoal precies voor advertenties heeft neergehaald? Lees dan de officiƫle Google Blog.