Google voegt nieuwe features aan zoekresultaten toe

Google komt met een aantal aanpassingen in haar zoekresultaten. Zo komt er een koop-knop en wordt de content uit iOS-applicaties ook getoont.

Tijdens de Code Conference van Re/code op woensdag bevestigde chief business officer van Google Omid Kordestani dat er een koop-knop komt om mensen makkelijker producten te laten kopen die in de verkoopadvertenties staan. Kordestani laat weten dat mensen met Google zoeken naar producten en daarna de dichtstbijzijnde winkel proberen te vinden. De chief business officer laat dan ook weten dat negentig procent van de commercie nog steeds offline is, maar met de knop moet daar verandering in komen. Wanneer deze ontwikkeling uitgerold wordt, is nog niet bekend.

iOS-applicaties

Google geeft mensen al langere tijd relevante informatie uit Android-applicaties in de zoekresultaten. Vanaf vandaag gebeurt dit ook met iOS-apps. Dit betekent dat gebruikers op Android- en Apple devices de mogelijkheid hebben om de app meteen vanuit Google Search te openen. Er zijn een aantal groepen waar Google mee heeft gewerkt die al in de zoekresultaten verschijnen als je ingelogd bent in Chrome. Voor ontwikkelaars heeft Google een handleiding gemaakt om je iOS-applicaties op dezelfde manier in de resultaten te krijgen.

Google I/O

De komende dagen worden er nog veel meer updates vanuit Google verwacht, aangezien het Google I/O-evenement vandaag en morgen plaatsvindt. Hier geeft Google elk jaar een aantal presentaties waarin de toekomst van de ontwikkelaar duidelijk wordt en nieuwe ontwikkelingen van haar software bekend worden gemaakt.