HintTech en AgilePoint sluiten strategisch partnership

HintTech, content- en marketingtechnologiespecialist, en AgilePoint, toonaangevend aanbieder van flexibele workflow- en BPM-oplossingen hebben een strategisch partnership gesloten om klanten te ondersteunen bij het efficiënt en effectief beheren van hun content lifecycle.

Persbericht:

AgilePoint biedt op .Net gebaseerde model-gedreven oplossingen voor procesbeheer en workflowmanagement. HintTech is een content- en marketingtechnologiespecialist die in nauwe samenwerking met business-, marketing- en IT-managers ervoor zorgt dat zij hun marketingprocessen, -kanalen en –content optimaal kunnen beheren. Het resultaat is Customer Experience Management (CXM) en Customer Engagement Management (CEM) in de vorm van een continue stroom van eenduidige en relevante cross-channel uitingen die aansluiten bij de behoeftes van de doelgroep.

Marketing Execution Platform

HintTech zal de AgilePoint-oplossingen voor mediaworkflows en marketingcontent bij haar klanten implementeren in combinatie met andere content- en marketingtechnologieën als SDL Tridion, Sitecore, Hippo Netbiscuits, Service2Media en ADAM. Egbert Hendriks, CEO van de HintTech Group: ‘AgilePoint is een oplossing die uitstekend past in dit rijtje van geavanceerde en hoogwaardige technologieën. Om de toegevoegde waarde van elk van de oplossingen te kunnen benutten, is het belangrijk dat ze op geïntegreerde wijze bij de klant worden geïmplementeerd. Alleen op die manier krijg je als organisatie een krachtig marketing execution platform dat je in staat stelt om je content lifecycle efficiënt en effectief te beheren en een optimale klantervaring te bewerkstelligen.’

De business als vertrekpunt

De oplossingen van AgilePoint onderscheiden zich doordat:

  • Processen aangemaakt kunnen worden door gebruikers. De business is kortom leidend, de IT ‘slechts’ ondersteunend 
  • Processen tijdens de uitvoering eenvoudig kunnen worden aangepast. Doordat AgilePoint bedrijfsprocessen overeenkomstig de werkelijkheid als dynamisch beschouwt, kan snel worden ingespeeld op veranderende omstandigheden en nieuwe wensen vanuit de business.

‘Als toonaangevend leverancier van software voor workflow- en BPM-oplossingen hechten we veel waarde aan ons partnerschap met HintTech’, aldus Hans Hantson, business development manager bij AgilePoint Europa. ‘Zij hebben een uitgebreide Domein expertise op het vlak van Enterprise Content Management en Digital Asset Management, de mogelijkheid om projecten Europees-breed uit te voeren en een aansprekend klantportfolio. Met HintTech hebben we er dan ook een implementatiepartner van naam en faam bij, die ons gaat helpen met het uitbreiden van onze business.’

De oplossingen van AgilePoint worden onder meer door ADAM Software op de markt gebracht als integraal onderdeel van hun eigen digital asset management-oplossing. In deze hoedanigheid heeft HintTech reeds ruime ervaring opgedaan met de implementatie van AgilePoint.