KPN produceert en streamt eigen televisieserie exclusief voor klanten

KPN stort zich op de markt voor tv-productie met de aankondiging dat het bedrijf unieke Nederlandse programma’s gaat ontwikkelen, exclusief voor klanten.

De nieuwe programma’s zijn voor KPN-klanten gratis te bekijken via KPN iTV, iTV Online en op de onlangs aangekondigde dienst Play. Het bedrijf zet groots in op de nieuwe tv-serie Brussel, die wordt geschreven door Leon de Winter en geproduceerd door Endemol Shine Nederland. Daarnaast wil KPN vooral muziek en sport aanbieden, waarvoor het partnerschips aangaat met Mojo Concerts en Amsterdam Dance Event. Met deze partners gaat KPN concertregistraties en behind-the-scenes van optredens en festivals uitzenden. Daarnaast wil KPN optredens van en documentaires over hiphop en dancemuziek uit gaan zenden.

Series, muziek en sport

Frank van der Post, lid van de Raad van Bestuur van KPN, wil vooral de klanten iets extra’s bieden, waarvoor ze niet apart hoeven te betalen. ‘We kiezen voor partnerships met gerenommeerde partijen op het gebied van sport, muziek en series. Wij geven ruim baan aan topkwaliteit’, aldus Van der Post bij de aankondiging van het initiatief. Op sportgebied werkt KPN samen met huidige en nieuwe partners om documentaires en programma’s te maken rondom wedstrijden van grote en minder grote sporten. Ook wordt de KPN Goal Alert app in samenwerking met de Eredivisie verder uitgebreid. Onder andere met voor- en nabeschouwingen van de wedstrijden in de Eredivisie.

Brussel

De nieuwe serie Brussel moet volgens schrijver en bedenker Leon de Winter onderscheidend zijn in vorm, toon en inhoud. ‘De tv-serie heeft zich internationaal ontwikkeld tot een volwaardige kunstvorm. De ambitie ligt erg hoog. Nederlands drama over de botsing van de machtigen en de onmachtigen tegen een decor van een stad die zindert van spanningen. De hoofdpersonen zijn onder meer een Nederlandse Eurocommissaris, haar dochter en een Nederlandse beroepsmilitair bij de NAVO. Leidraad voor de serie is voor mij: ‘Wie niet bedriegt, wordt bedrogen’. Speel het spel mee, of je gaat er aan. Het weefsel van de plot is klaar, de scene-lijsten voor alle afleveringen zijn ontwikkeld. Nu ligt alle aandacht op de dialogen voor een topcast’, aldus De Winter. Brussel wordt in de tweede helft van 2016 uitgezonden en alle tien afleveringen van vijftig minuten worden in één keer aangeboden.