Nederlandse markt smart devices kent geen groei

Hoewel de introductie van de Apple Watch dit jaar behoorlijk veel stof deed opwaaien, is het niet goed gesteld met de interesse in de smart watch in het algemeen. En ook andere smart devices kenden in de tweede helft van 2015 geen groei.

Smart devices: krimp en stabilisatie

Deze conclusie trekt GfK in hun onderzoek 'Trends in digitale media', waarin bezit en gebruik van mobiele apparaten en digitale media onderzocht wordt. Het aantal bezitters van smartphones (tachtig procent), tablets (65 procent), e-readers (23 procent), laptops (tachtig procent), desktops (zestig procent) als smart tv's (34 procent) is gelijk gebleven ten opzichte van de eerste helft van 2015.

Interesse smart watch neemt af

Hoewel Apple weinig heeft te klagen over de verkoop van hun smart watch, is het in het algemeen droevig gesteld met de interesses in smart watches, aldus GfK. In december 2014 was nog zeventien procent geïnteresseerd in smart watches, nu is dat nog maar zeven procent.

Ga voor meer informatie over het 'Trends in digitale media'-rapport hierheen. Meer weten over wearables in het algemeen? Lees dan ons achtergrondverhaal over wearables in 2015.

Nederlandse markt smart devices kent geen groei
Smartphones, tablets en notebooks hebben we genoeg. En interesse is smart watches ontbreekt bijna geheel.