Overal je documenten beheren met Adobe Document Cloud

Adobe kondigt de nieuwe Document Cloud aan, waarmee het documentbeheer makkelijker wil maken dan ooit tevoren. Waar en wanneer je maar wilt documenten bewerken, ondertekenen en doorsturen.

De nieuwe Document Cloud maakt het beheren en bewerken van documenten thuis, op kantoor en op mobiele devices gemakkelijk. Al je documenten worden op een overzichtelijke manier weergegeven in het nieuwe Acrobat DC en kunnen waar en wanneer je maar wilt worden bewerkt, ook op mobiele devices. Erg praktisch aan deze nieuwe Document Cloud is e-signing, dat gratis wordt aangeboden bij een Acrobat DC-lidmaatschap. Met e-signing kun je gemakkelijk documenten ondertekenen en versturen met je handtekening die opgeslagen staat in de cloud.

Invullen vanuit de cloud

Naast je handtekening stelt de Document Cloud een heel profiel van de gebruiker op, waaruit informatie kan worden geput om snel en gemakkelijk digitaal ontvangen formulieren in te vullen. Dit werkt in de praktijk verrassend simpel, met een paar aanrakingen van de touchscreen of enkele muisklikken wordt de gevraagde informatie automatisch ingevuld in je formulier in pdf-formaat. Alle wijzigingen worden direct in de Document Cloud opgeslagen, waardoor je jouw document meteen verder kunt bewerken vanaf een tablet of smartphone. Hiervoor worden twee mobiele apps uitgebracht: Acrobat Mobile en Fill & Sign, waarmee gebruikers ook mobiel direct documenten kunnen creƫren, bewerken, ondertekenen en hier notities op kunnen maken.

Van foto naar document

Ook de verwerking van gefotografeerde en gescande documenten is flink verbeterd. In een demonstratie kregen we te zien hoe een document met een smartphone werd gefotografeerd en dit met enkele klikken werd aangepast tot een bewerkbaar document. Hierop kan vervolgens tekst worden toegevoegd of gewijzigd, handtekeningen worden toegevoegd en kan het document direct worden doorgestuurd naar de ontvanger.

Prijzen en informatie

Adobe Document Cloud en Acrobat DC verschijnen volgende maand. Een lidmaatschap op Acrobat kost 14,99 euro per maand en geeft automatisch toegang tot de nieuwe Acrobat DC en Document Cloud zodra deze beschikbaar zijn. Acrobat DC zal ook worden verkocht als eenmalige licentie. Meer informatie kun je hier vinden.

Adobe Document Cloud
Overal je documenten beheren met Document Cloud van Adobe