T-Mobile: Meer inkomsten uit data dan bellen en sms

Voor het eerst bestond het merendeel van de inkomsten van T-Mobile uit data, waarmee het einde van SMS dichterbij lijkt dan ooit tevoren. Toch ziet het er niet naar uit dat de 'ouderwetse' diensten zullen verdwijnen.

Het gemiddelde bestedingsbedrag per klant steeg in het derde kwartaal licht naar 24 euro. Gecorrigeerd voor de verkoop van Online.nl daalde de omzet van het telecombedrijf met vier procent naar €376 miljoen. De EBITDA steeg naar €161 miljoen.

Prepaid daalde

Het aantal prepaid klanten daalde met zeven procent, maar het aantal postpaid klanten bleef stabiel (gecorrigeerd voor de verkoop van Simpel) vergeleken met het tweede kwartaal. Verder heeft eind dit jaar meer dan zeventig procent van de T-Mobile klanten 4G-toegang in de eigen woonplaats. Ook werd in september 4GMAX geïntroduceerd: de snelheid van mobiel internet werd verhoogd tot maximaal 120Mbps.

‘Presteren beter dan de markt’

CEO Mark Klein is blij met de goede resultaten in het derde kwartaal: ‘In lijn met de markt neemt de omzet af, maar we weten opnieuw beter te presteren dan de markt. We laten zeer goede winstcijfers zien en blijven verder investeren in ons netwerk, onze proposities en onze service.’

T-Mobile

Met rond de vier miljoen klanten is T-Mobile Netherlands, onderdeel van Deutsche Telekom, één van de grootste mobiele telecommunicatiebedrijven voor consumenten en zakelijke klanten.