Toshiba makes IT Work

Toshiba heeft een grootschalige nieuwe campagne gelanceerd: Make IT Work. Daarmee wil het bedrijf laten zien welke oplossingen Toshiba biedt om het gebruik van grote hoeveelheden techniek eenvoudiger en doeltreffender te maken. Ook is de line-up voor 2016 uitgebreid met een gloednieuwe lijn zakelijke notebooks. Martin Jansen, product marketingmanager B2B bij Toshiba, deed tegenover ons uit de doeken wat Make IT Work precies inhoudt.

Het in 1875 opgerichte Toshiba levert IT-oplossingen binnen vele bedrijfstakken en is daarmee precies op de hoogte van wat er speelt op de werkvloer met betrekking tot de IT. Zo weet het bedrijf precies wat organisaties nodig hebben, dankzij de jarenlange kennis en ervaring in het verzorgen van de IT binnen bedrijven.

'Daardoor weten we ook dat er eigenlijk drie groepen beslissingsnemers zijn binnen een organisatie', legt Martin uit. 'Allereerst de gebruikers. Zij gaan voor productiviteit, connectiviteit en mobiliteit in de producten die zij gebruiken voor hun werk. Dan de administrators. Zij verzorgen het onderhoud en gaan met name voor gemakkelijke integratie in combinatie met goede security. En als laatste groep de organisatie zelf, die zowel de gebruikers als de administrators tegemoet wil komen in hun behoeftes om productief hun werk te kunnen doen zonder budgetoverschrijdingen.' 

'Om alle drie deze groepen optimaal te bedienen, lanceren we de Make IT Work-campagne, om te laten zien wat ons portfolio aan mobiele devices kan betekenen voor een organisatie door de relatie tussen veiligheid, betrouwbaarheid, connectiviteit en duurzaamheid in elk device te onderstrepen. Dit leidt tot betrouwbare hardware die organisaties ook behoorlijk wat kosten bespaart. Hardware gaat langer mee en is makkelijker te integreren. Samen met de ontzorging van het beheer betekent dat een verlaging in de total cost of ownership.'

Portfolio

Het portfolio van Toshiba bestaat uit vier zakelijke categorieën: Business Premium en Business Enhanced voor grote en middelgrote organisaties, en Business Advanced en Business voor middelgrote tot kleine organisaties. Elk device kent specifieke functies die passen bij de behoeftes van die categorie. Toch hebben alle categorieën ook iets met elkaar gemeen: de samenhang tussen veiligheid, betrouwbaarheid, connectiviteit en duurzaamheid.

Veiligheid

'Toshiba besteedt veel aandacht aan de veiligheid binnen de mobiele devices', vertelt Martin. 'Zo wordt het BIOS bij ons inhouse geprogrammeerd en delen de devices binnen de categorie software images en drivers. Dit komt het gemak en de veiligheid van de uitrol ontzettend ten goede. Daarnaast is ook het management gemakkelijk en veilig, waarbij meerdere beheersystemen ondersteund worden. Zo is ook de uitrol van onze hardware binnen dedicated infrastructuren snel en veilig te doen, en beheer achteraf levert geen problemen op.'

Betrouwbaarheid

Toshiba kan bogen op behoorlijk betrouwbare hardware. Hier is het bedrijf zo van overtuigd, dat men een reliability guarantee heeft ingesteld. Daarbij krijgt een afnemer het product gerepareerd terug met het aankoopbedrag. Martin: 'We zijn niet voor niets zo overtuigd van onze producten. Zo onderwerpen we ze aan vele testen, zoals H.A.L.T., drop- en spilltesten. Alle testen vallen onder het Toshiba Easyguard-principe. Het idee hierachter is niet om de stevigste hardware mogelijk te maken, maar om ervoor te zorgen dat de data van onze klanten te allen tijde beschermd en bewaard blijft.'

Connectiviteit

Flexibiliteit en mobiliteit op de werkvloer vragen om goede connectiviteit. Dat beaamt Martin ook. 'Daarom ondersteunt ons gehele portfolio alle wifistandaarden, tot ac aan toe. Bovendien ondersteunen alle notebooks WiDi, waarmee je draadloos beeld verzendt naar een HD-scherm, bijvoorbeeld. Notebooks in de Business Premium- en Business Enhanced-categorie ondersteunen Pro WiDi, wat in combinatie met de vPro-processors een extra laag beveiliging met zich meebrengt. Onze devices zijn daarnaast altijd voorzien van de benodigde full size-poorten. Dongles zijn daarmee overbodig.'

Duurzaamheid

De duurzaamheid die de devices van Toshiba organisaties bieden, slaat niet enkel op de robuustheid van de hardware zelf, maar ook op het zo lang mogelijk meegaan van de hardware wanneer stroom niet aanwezig is, zonder comfort te verliezen. 'Binnen de Business Premium- en Business Enhanced-categorie hebben alle devices bijvoorbeeld een backlit keyboard', vertelt Martin. 'Maar de keyboards zijn ook spill-proof, kennen een goede travel en zijn ietwat gebogen voor typecomfort. Allemaal zaken die meetellen op de werkvloer.'

Met de Make IT Work-campagne toont Toshiba dat zij voor elke organisatie, zowel groot als klein, de perfecte oplossingen op IT-gebied kunnen leveren. Wil je meer weten over wat Toshiba voor jouw organisatie kan betekenen? Kijk dan op toshiba.nl/makeitwork

Toshiba makes IT work
Toshiba heeft een grootschalige nieuwe campagne gelanceerd.