5 redenen waarom je zou kiezen voor een hard phone
Audiokwaliteit
In de regel is audiokwaliteit van een hard phone beter dan die van een softwarematige oplossing. Niet zo vreemd ook, want waar een soft phone afhankelijk is van de audioprocessor van het platform waarop de soft phone draait, heeft een hard phone een dedicated audioprocessor. De audio uit een hard phone klinkt daardoor over het algemeen beter en is ook constanter van kwaliteit. Dit terwijl je maar moet afwachten hoe de soft phone op jouw platform naar keuze presteert.
Bereikbaarheid
Met een hard phone ben je altijd bereikbaar. Probeer dat eens met je soft phone. Zodra je desktop of laptop uitgaat, verlies je ook de bereikbaarheid via je soft phone. Ik hoor je al denken: 'ik ben toch niet bereikbaar als ik niet achter mijn bureau zit?' Dat is nu het mooie aan voip: als je even niet achter je hard phone zit of ergens anders heen moet, schakel je communicatie gewoon door naar die andere hard phone, je smartphone dus.
Makkelijk in gebruik
Hoewel de functies zo ingewikkeld kunnen zijn als je ze zelf maakt, is een hard phone in de regel gemakkelijker in gebruik dan een soft phone. Geen gezoek in menu's naar functies verborgen onder nog meer functies. Gewoon knoppen die je indrukt, waarna de hard phone doet wat je wilt.
Functioneel
De tijd dat hard phones 'om mee te bellen zijn', is definitief voorbij. Ga maar na, het concept van een hard phone is al op netwerkprotocollen gebaseerd. Een mail versturen, je agenda bijhouden of een statusupdate op Facebook plaatsen is al net zo normaal om met een hard phone te doen als je klant bellen.
Gemakkelijk te integreren
Of je nu een startende organisatie hebt of je systeem wilt vervangen, hard phones zijn binnen elke organisatie te integreren. De hardware is tenslotte het eindproduct van een flexibel voortraject. De hard phone wordt aangedreven door de opties die je telefonieprovider biedt. Het apparaat kan zich hier naar scharen. Met andere woorden: een hard phone is echt plug 'n play. Probeer dat eens met een softwarepakket. Bij die laatste is en blijft het een gok of dit allemaal wel op correcte wijze samenwerkt met andere software binnen je bedrijf. Plus, het bezorgt jouw it-afdeling hoofdbrekens. Want bij dergelijke software liggen ook datalekken op de loer, om maar eens iets te noemen.