Interview: Dean Connect

Redactie WINMAG Pro
Telefonie is nog altijd van enorm belang in je onderneming. Gezien de meest recente ontwikkelingen, zoals de opkomst van voip en hosted telefonie, is het een vraagstuk waar elk bedrijf mee te maken heeft. Daarom spraken wij met Robert de Jager van Dean Connect, een leverancier van telefonie voor de zakelijke markt.
  • Wie zijn jullie en wat doe?

    'Dean Connect is inmiddels tweeëneenhalf jaar actief en profileert zich als dè telecomprovider voor vaste telefonie op de zakelijke markt. Dean Connect concentreert zich op vastnet, mobiele telecom en it-dealers die zich grotendeels richten op het mkb en het mid-corporate-segment. Dean Connect combineert hoge besparingen voor de klant met uitzonderlijke service. Het Dean Connect partnerprogramma biedt daarnaast unieke voordelen voor resellers. Door de verscheidenheid aan diensten maakt Dean Connect het verkopen van vastnet-telecom diensten en het overstappen op voordelig en modern bellen makkelijker dan ooit.'

  • Welke producten bieden jullie? Kun je hier wat meer over vertellen?

    'Dean Connect biedt een drietal producten aan, te weten: Dean Hosted (hosted telefonie), Dean Access (voip en sip trunk) en Dean ISDN (cps/wlr). In eerste instantie is Dean Connect gestart als een aanbieder van ip-telefonie. Daar vielen sip-trunking (Dean Access) en hosted telefonie (Dean Hosted) onder. Met Dean Access heeft Dean Connect een uniek concept in huis waarbij de dealer bij wijze van spreken met één A4'tje een zakelijke klant aan voordelig en modern bellen kan helpen, over ip of over zijn bestaande pbx. Kortom, forse besparing op de belkosten met de bestaande centrale over voip. Onze businesspartners ontvangen daarvoor een zeer aantrekkelijke vergoeding en commissie. Met het geavanceerde systeem van Dean Connect kunnen telecomdealers heel makkelijk vastnet aanbieden.

    Daarnaast levert Dean Connect hosted telefonie (telefonie in the cloud) een zeer uitgekiend pakket waarmee een mkb'er met tien tot 250 werkplekken zeer goed uit te voeten kan. Het is volledig schaalbaar en er zijn geen grote investeringen in pbx-centrales nodig. Naast het leveren van een soft-pbx die zowel op de server van de klant als in de cloud draait, kunnen we ook de breedbandverbinding leveren. Hiermee is Dean Connect ook een volwaardige isp geworden. Naast ip en hosted telefonie is Dean Connect een half jaar geleden succesvol gestart met het aanbieden van Dean ISDN. Met dit pakket leveren we cps (carrier pre-select) en wlr (wholesale line rental) voor op de traditionele isdn-lijn. Deze is vergelijkbaar met die van KPN, maar dan met besparingen op de belkosten die kunnen oplopen van 30 tot wel 68 procent. Dit is nog steeds een grote markt met veel mogelijkheden.

    Veel bedrijven willen of hoeven voorlopig niet zo nodig naar voip over te stappen. Die hebben dan nog een pbx die voldoet. Voor die klanten is ons aanbod dus een offer you can't refuse. Ook voor de dealer is dit weer een mooie kans, want eenvoudiger vaste  telefonie aanbieden kan niet en daar heeft de vastnet, it- en mobile-dealer in deze marktomstandigheden erg veel behoefte aan, merken wij.'

  • Wat zijn jullie Unique Selling Points?

    'Dean Connect is een echt communicatiebedrijf dat diensten levert aan onze telecom- en it-dealers. Er zijn op de vastnet-telecommarkt heel veel partijen actief, maar er zijn maar weinig bedrijven die het gehele spectrum kunnen aanbieden. Daar ligt de grote kracht van Dean Connect. Daarnaast is het een jonge dynamische  onderneming met veel technisch vernuft en een sterke (one- top-shop) propositie naar de dealers en eindklanten.  Er is bovendien bij Dean Connect heel veel tijd en energie gestopt  in het opzetten van een goede serviceorganisatie. Bij ons krijgen klanten en  dealers nog gewoon mensen aan de lijn die hen persoonlijk te woord staan en helpen.'

  • Hoe zien jullie de toekomst? Wat is bijvoorbeeld jullie mening over glasvezelnetwerken?

    'Wat vaststaat is dat onze markt een boeiende toekomst kan verwachten, waarbij twee á drie jaar vooruit kijken in deze markt al zeer moeilijk is. Misschien zelfs wel 'gevaarlijk'. Vanaf 2002 was er sprake van het feit dat we en masse zouden overgaan op  voip. We zijn inmiddels bijna tien jaar verder en nog steeds heeft isdn en de traditionele pbx de overhand. Dit gaat beslist veranderen en ongetwijfeld zet de groei van voip en hosted telefonie door in een sneller tempo dan nu. Bandbreedte en snelheid zijn belangrijke redenen en oorzaken hiervan. Glasvezel speelt daarbij een invloedrijke rol!'

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie