Terugblikken op een bewogen en bevlogen jaar

Speakup gaat ook in 2017 voor verandering

Redactie WINMAG Pro
2016 voor Speakup? Commercieel manager Giuseppe Levatino kijkt terug op een bewogen, bevlogen en positief jaar. 'We hebben weinig reden tot klagen. Speakup is goed op weg in een veranderende wereld waarbinnen het aankomt op bereikbaarheid en effectieve communicatie. Dat horen we ook van onze klanten en dat is mooi. Zo stappen we langzaamaan steeds meer naar eenvoudige bewoordingen en geloven wij dat ook een ICT-partij wel degelijk een samenwerkingspartner kan zijn. Toch mag die verandering van ons best wel wat sneller gaan.'
'Je wilt een strategie natuurlijk zo snel mogelijk uitvoeren. Toch heb je altijd te maken met de wet van de remmende voorsprong. Wij zijn er al klaar voor, maar dat hoeft niet te gelden voor je partnerkanaal of de eindgebruiker. Dat komt er op neer dat wij de dominee spelen die het woord verkondigt en het pad plaveit', lacht Giuseppe. 'Overigens staan de gebruikers zeer positief tegenover die nieuw ingeslagen weg, maar het duurt wel een tijdje voordat je er samen echt mee aan de slag gaat. Een cultuuromslag binnen je organisatie is noodzaak en dat heeft logischerwijs tijd nodig. De markt staat nog niet altijd open voor verandering en daar houden we rekening mee.'

Niet te stillen honger

Wat Giuseppe opvalt is dat bestaande partners die sinds jaar en dag met Speakup samenwerken meer moeite met verandering hebben in vergelijking met recenter aangesloten partners. 'Een van die nieuwe partners gaf direct aan dat ze een niet te stillen honger hebben naar de laatste innovatieve ontwikkelingen en direct samen met ons gas willen geven en de koe bij de horens vatten. Erg leuk om te zien, ze gaan er volledig voor.'

Wat gaat de buitenwacht eigenlijk als eerste zien van de nieuwigheden waarmee Speakup naar buitenkomt? Giuseppe: 'Dat is ons innovatie-rocket programma. Heeft iemand intern of extern een goed idee, dan gaan we er mee aan de slag om zo binnen een week dat Minimum Viable Product (MVP) te kunnen bouwen. Is dat een succes, dan gaan we het testen, ook in de markt.'

Innovatie-rocket

Een van de geslaagde projecten voortgekomen uit de innovatierocket is de Speakup-nummerassistent. 'Vroeger kon je maar met één nummer uitbellen en kreeg je daarna via apps de keuze om meerdere nummers te kiezen. Daardoor kon je werk en privé al redelijk gescheiden houden, maar er was nog steeds een handmatige actie vanuit de gebruiker nodig', aldus Giuseppe. 'Binnenkort kan dit automatisch en regelt het systeem voor jou wat er moet gebeuren bij een inkomend telefoontje. Het systeem herkent door middel van flags wanneer diegene die belt zakelijke motieven heeft - of juist niet - en handelt daar ook naar. Het is een zelflerend netwerk. Ook hier geldt weer dat cultuurverandering nodig is. Want jij bepaalt wie zakelijk belt en wie privé. En mag iemand die privé is je ook zakelijk kunnen bereiken? Daar moet je als gebruiker zeker goed over nadenken. Een bèta-versie en een testgroep zijn nu in de laatste fase ingezet om de laatste testronde uit te voeren, zodat de lancering van zo'n nieuw systeem nog veel gesmeerder gaat. Ook als het aankomt op gemak voor de eindgebruiker.'

Naar de klant toe

Bij Speakup blijft men altijd ver vooruitkijken. Ook in 2017. Want hoe ziet de communicatieketen er bijvoorbeeld over vijf jaar uit? 'En praat je dan over communicatie tussen apparaten en mensen of tussen mensen en mensen? Ik geef je een voorbeeld: je neemt een uurtje eerder vrij, stapt in de auto en gaat intussen op zoek naar een film die je op Netflix wilt bekijken in het vrijgenomen uur. Dan wil je dus niet gestoord worden en alleen bereikbaar zijn voor noodgevallen. Hoe mooi is het wanneer dat automatisch geregeld kan worden? Op het moment dat jij de film aanzet gaan de rolgordijnen dicht, je wachtrij wordt geactiveerd en je bent niet meer zakelijk of misschien zelfs niet meer privé bereikbaar, tenzij die belangrijke klant óf je moeder belt. Dat zijn zaken waar Speakup enorm goed over nadenkt.'

'Weet je. Wij hebben net als onze concurrenten een rapportagetool. Het enige echte verschil is dat wij naar de klant toe gaan om samen te bekijken wat hij goed doet en wat er beter kan. En hoe verbeter je het resultaat? Door pro-activiteit, daar zijn we goed in', verduidelijkt Giuseppe. 'Er is gewoon zoveel meer mogelijk voor jouw communicatie. Het is niet alleen maar simpel internetbellen en klaar. Wij gaan met onze partners en eindgebruikers aan tafel om alle mogelijkheden te bekijken. Samenwerken en elkaar helpen richting het best mogelijke resultaat. Hoe mooi is dat?'


Dit is Speakup

Speakup is een aanbieder van zakelijke, moderne telecommunicatie waarmee de eindgebruiker bereikbaar is zoals hij dat wenst.

Kijk voor meer informatie op speakup.nl.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie