De chatbot beantwoordt vragen van klanten

Microsoft laat restaurants eigen chatbots maken

Redactie WINMAG Pro
Met Bing Business Bot kunnen restaurants in een paar stappen een chatbot maken die vragen van klanten kan beantwoorden.

Bedrijfseigenaren hoeven daarvoor niet technisch onderlegt te zijn. De chatbot stelt restauranthouders eerst een serie vragen over hun bedrijf, bijvoorbeeld over de openingstijden en voorzieningen voor gehandicapten. De bot is vervolgens te zien in de zoekresultaten van Bing, Microsofts zoekmachine. Klanten kunnen de bot dan gelijk vragen stellen.

Als de chatbot het antwoord op een vraag niet weet, vraagt hij het aan de restauranthouder en onthoudt vervolgens het antwoord voor toekomstige vragen van dezelfde aard.

Chatbot alleen nog voor restaurant

Bing Business Bot is opvallend genoeg nu alleen nog beschikbaar voor restauranthouders. Microsoft heeft wel aangegeven interesse te hebben om de dienst voor andere sectoren beschikbaar te maken.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie