Telefonie in de cloud: Tele2 Hosted Voice

Redactie WINMAG Pro
Telefonie in de cloud wordt steeds meer gebruikt. Logisch, want het biedt schaalbaarheid en flexibiliteit voor jouw onderneming en je bent altijd bereikbaar voor je klanten. Ook Tele2 speelt daar op in. Met Hosted Voice geniet je van deze voordelen, maar betaal je ook naar gebruik of zonder zorgen met Onbeperkt.

Hosted Voice van Tele2 heeft een aantal prettige mogelijkheden. Zo kun je gebruik maken van een telefooncentrale in de cloud en wordt er geen onderscheid gemaakt tussen mobiel en vast. Maak je geen gebruik van mobiele telefoons? Dan kun je ook voor Vast Onbeperkt kiezen, waar mobiele telefonie niet bij inbegrepen zit. Mobiel Onbeperkt werkt juist andersom. Medewerkers beschikken daarbij over zowel een vast als een mobiel telefoonnummer en kunnen gebruik maken van alle functionaliteiten van Hosted Voice, maar gebruiken uitsluitend een mobiele telefoon en geen vast toestel. Vast-Mobiel Onbeperkt geeft je beide mogelijkheden.

Op maat gemaakt

Naast deze op maat gemaakte abonnementen heeft Tele2 ook een aantal functies toegekend aan veelgebruikte profielen. Zo is er een profiel voor een telefoniste met een wachtrij van maximaal 25 wachtenden. Je telefoniste kan het aantal wachtende bellers zien, gesprekken doorverbinden en de aanwezigheidsstatus van je medewerkers bekijken.

Maar ook als manager kun je kiezen voor een apart profiel. Hierbij ben je ook onderweg optimaal bereikbaar, doordat je bijvoorbeeld je inkomende gesprekken naar meerdere toestellen kunt doorverbinden. Afhankelijk van degene die belt, de beschikbaarheid of het tijdstip kun je telefoontjes doorschakelen naar je secretaresse, groeps-assistent of een andere collega. Inkomende gesprekken gaan gelijktijdig op alle toestellen over, inclusief een eventuele vaste telefoon in een thuiskantoor. Je telefoonnummer kun je beperkt beschikbaar maken voor nummers die in een persoonlijke whitelist zijn opgenomen, welke je zelf beheert.

Met het Flex Profiel wordt alle telefonie geoptimaliseerd voor flexwerken. Dit profiel is beschikbaar als add-on op je toestel en laat medewerkers inloggen op iedere vaste telefoon binnen het kantoorgebouw met een eigen gebruikersnaam en wachtwoord. Deze profielen werken echter alleen met daarvoor geschikte toestellen, zoals een Polycom IP 450 of Polycom IP 650.

Andere profielen zijn bijvoorbeeld het Secretaresse profiel en Medewerker profiel. Dit verhoogt het gebruiksgemak van telefonie in de cloud aanzienlijk, want niemand heeft nog een scherm vol functies die hij helemaal niet nodig heeft.
Voor deze uitgebreide profielen is sprake van een meerprijs, maar voor de meeste medewerkers is het standaard profiel zonder meerprijs ruim voldoende. Met dit profiel kun je gesprekken doorschakelen en doorverbinden, maar ook gebruikmaken van wisselgesprekken, voicemail en de status ‘niet storen’.

Geen kopzorgen

Prettig is dat Tele2 alles voor je regelt. Dit gaat van het aansluiten van Hosted Voice en diverse toestellen tot het inrichten van je ict-omgeving en cursussen voor je medewerkers, zodat ze precies weten hoe ze dit systeem moeten gebruiken. Ook integratie met mobiel is erg fijn. Als ondernemer wil je altijd bereikbaar zijn, ook als je niet achter je bureau zit. Tele2 biedt met Hosted Voice een optie waarin geen onderscheid wordt gemaakt tussen vast en mobiel. Dit betekent dat je ook op je smartphone telefoontjes kunt doorschakelen en gebruik kunt maken van bijvoorbeeld nummerplannen en huntgroepen. Daarnaast wordt je vaste nummer automatisch doorgeschakeld naar je mobiele telefoon.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie