Accenture lanceert oplossing voor veilige en naadloze samenwerking van AI-agents
Deze oplossing, de Trusted Agent Huddle, maakt deel uit van AI Refinery ™ en zorgt voor een veilige en naadloze interoperabiliteit tussen multi-system agents in de hele organisatie.
Door de AI-agents - slimme digitale assistenten - van verschillende partners veilig te laten samenwerken in één platform, is alle informatie uit een organisatie bereikbaar, ondanks dat deze wellicht op verschillende systemen staan. Deze partners zijn onder andere: Adobe , AWS , Databricks , Google Cloud , Meta , Microsoft , NVIDIA , Oracle , Salesforce , SAP, ServiceNow , Snowflake en Workday .
"Met de Trusted Agent Huddle zullen bedrijven voor het eerst agents van verschillende bedrijfssystemen binnen AI Refinery met elkaar kunnen verbinden en kunnen communiceren”, zegt Roy Ikink, Technology Lead Accenture Nederland. “Dit laat de daadwerkelijke belofte en impact zien van wat AI-agents kunnen betekenen.”
Door via de Trusted Agent Huddle agents te publiceren en aan boord te nemen in AI Refinery kunnen organisaties volledige workflows transformeren, in plaats van geïsoleerde processen binnen afzonderlijke domeinen of systemen. Bovendien zal de Trusted Agent Huddle gebruikmaken van een eigen algoritme om de prestaties van agents te evalueren en op elkaar af te stemmen. De agentbuilder van Accenture , een tool om AI-agents te bouwen, kan worden gebruikt om agents aan te passen aan veranderende bedrijfsvereisten.
Slimmere supply chain
FedEx werkt samen met Accenture en NVIDIA om het gebruik van Trusted Agent Huddle te onderzoeken om de veerkracht te vergroten.
"We werken er bij Fedex aan om supply chains slimmer te maken voor iedereen en mensen en bedrijven samen te brengen om nieuwe efficiëntie en groei te stimuleren", zegt Sriram Krishnasamy, Chief Transformation Officer en Chief Digital & Information Officer van FedEx Corporation. "De Trusted Agent Huddle brengt agents van verschillende platforms in één team. Zo kan FedEx informatie in de supply chain efficiënter delen en aansturen, wat de innovatie versnelt."
"Met de lancering van Trusted Agent Huddle helpen we ondernemingen als FedEx om hun investeringen in innovatie en AI toekomstbestendig te maken", zegt Rob Knigge, Country Managing Director Accenture Nederland. "Samenwerking wordt het concurrentievoordeel van de toekomst. Bedrijven die AI-oplossingen uit meerdere ecosystemen kunnen combineren, reageren sneller op verandering én bouwen aan duurzame innovatie. Beperk je niet tot één agent, maar benut de kracht van het geheel."
Accenture AI Refinery, dat is gebouwd op NVIDIA AI Enterprise , helpt AI in het SaaS- en cloud-AI-ecosysteem te versnellen. De nieuwe Trusted Agent Huddle kan worden gebruikt met de NVIDIA Agent Intelligence-toolkit die naadloze connectiviteit biedt tussen agents, tools en gegevens.