Adobe Experience Platform AI Assistant nu algemeen beschikbaar

Redactie WINMAG Pro

Adobe maakt Adobe Experience Platform (AEP) AI Assistant algemeen beschikbaar. Tijdens Adobe Summit afgelopen maart werd een preview getoond van het nieuwe platform. AEP verhoogt de productiviteit van gebruikers met generatieve kunstmatige intelligentie (GenAI). Ook democratiseert het platform de toegang tot bedrijfsapplicaties zodat meer medewerkers betrokken zijn bij de contentproductie en inzicht krijgen in workflows. Met AEP stellen bedrijven een uniform klantprofiel op en maken ze via verschillende kanalen contact met klanten. Met AEP AI Assistant creëren bedrijven extra waarde door middel van een conversational interface, een gesprekspartner die communiceert op basis van AI. Het platform zorgt voor meer inzicht in data en biedt de mogelijkheid om workflows te stroomlijnen.

AEP AI Assistant is geïntegreerd in de Adobe Experience Cloud-applicaties, waaronder Real-Time Customer Data Platform, Adobe Journey Optimizer en Customer Journey Analytics. Het platform biedt een eenvoudige interface die technische vragen kan beantwoorden en taken kan automatiseren. Ook kan AEP AI Assistent resultaten simuleren en nieuwe doelgroepen en customer journeys aanmaken. Deze functies zijn gebaseerd op generatieve ervaringsmodellen die productkennis en inzichten verzamelen aan de hand van de unieke data, campagnes, doelgroepen en bedrijfsdoelen van een organisatie. Dit wordt op een betrouwbare en veilige manier uitgevoerd, met een privacy-gerichte instelling.

“AI-assistenten hebben een significante impact op bedrijfssoftware. Dankzij AI-assistenten is het makkelijker voor bedrijven om nieuwe softwarefuncties toe te passen en het verlaagt de drempel voor nieuwe gebruikers met weinig ervaring”, zegt Anjul Bhambhri, Senior Vice President bij Adobe Experience Cloud. “Adobe biedt een unieke oplossing die meteen gebruikt kan worden. AEP verwerkt nu al een grote hoeveelheid informatie: 40 petabytes aan data en 5 miljard interacties per dag. Adobe heeft toegang tot een enorm scala aan profielen, campagnes en interactie. Deze data kan ingezet worden om waardevolle inzichten en automatiseringsmogelijkheden te bieden.”

AEP AI Assistant biedt de volgende mogelijkheden aan gebruikers:

  • Productexpertise: AEP AI Assistant helpt gebruikers, ongeacht het ervaringsniveau, met het uitvoeren van operationele taken en het snel beantwoorden van productgerelateerde vragen. Dit vermindert de tijd die besteed wordt aan het onderzoeken en oplossen van problemen en het aantal supporttickets.
  • Content genereren en automatisering: AEP AI Assistant stelt merken in staat om bijna alles te generen, van nieuwe klantervaringen tot doelgroepen voor personalisatiecampagnes en visualisaties voor data-analyse. AEP AI Assistant maakt ook creatieve briefings die de contentproductie versnellen door het automatisch genereren van bestaande assets zoals PDF's, diavoorstellingen en Word-documenten.
  • Waardevolle inzichten en aanbevelingen: Met AEP AI Assistant kunnen teams met meer precisie en in minder tijd marketingresultaten simuleren en hun inspanningen optimaliseren. Ook doet AI Assistant aanbevelingen voor de beste vervolgstappen, zoals een aangepaste promotieaanbieding voor specifieke klanten om de conversie te verhogen.
Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie