Citrix IT Service Management Connector voor ServiceNow verhoogt de productiviteit

Citrix en ServiceNow verbeteren de werkplekautomatisering

Marc Boersma
Citrix kondigt de beschikbaarheid aan van de Citrix IT Service Management Connector, bedoeld om organisaties te helpen bij de overstap naar een mensgerichte werkervaring. De Citrix IT Service Management Connector is gecertificeerd door ServiceNow en direct beschikbaar in de ServiceNow Store.

Citrix en ServiceNow hebben nauw samengewerkt om deze oplossing te realiseren. De Citrix ITSM Connector zorgt ervoor dat gebruikers van ServiceNow ITSM aanzienlijk minder tijd nodig hebben om werknemers te voorzien van desktops en toepassingen.

Virtuele desktops

De certificering van ServiceNow wordt uitsluitend toegekend aan apps die in de store beschikbaar zijn en geeft aan dat de ITSM Connector met succes getest is op veiligheid, compatibiliteit, prestaties, integratie en informatieuitwisseling. De certificering garandeert ook dat best practices zijn toegepast bij het ontwerp en de implementatie van de Citrix IT Service Management Connector voor ServiceNow.

Door veelvoorkomende Citrix-workflows te automatiseren kunnen afnemers vanuit ServiceNow ITSM nieuwe werknemers sneller on- en off-boarden, sneller virtuele desktops en applicaties aanbieden, en veelvoorkomende helpdeskaanvragen automatisch verwerken. Dat scheelt niet alleen tijd, maar verhoogt ook de productiviteit bij zowel de IT-afdeling als werknemers. De integratie met ServiceNow zorgt dat klanten, service providers en werknemers veelvoorkomende taken efficiënter kunnen uitvoeren, waardoor de productiviteit toeneemt en IT de handen vrij krijgt om zich op meer strategische projecten te richten.

Digitale werkomgeving

‘Tijdens Citrix Synergy kondigden we al aan dat we een integratie met ServiceNow wilden ontwikkelen, zodat we de gebruikservaring en de productiviteit van onze klanten verder konden verbeteren. Onze klanten gaven bij ons aan dat ze in hun uitdijende digitale werkomgeving behoefte hadden aan integratie met ServiceNow om via automatisering tijd te kunnen besparen. Deze integratie bespaart IT én werknemers veel tijd en geeft ze veel sneller toegang tot Citrix-services dankzij de automatisering van veelvoorkomende workflows’, zegt Calvin Hsu, vice president product marketing bij Citrix.

‘Door workflows tussen Citrix en ServiceNow te automatiseren, kunnen klanten IT-diensten sneller afnemen, gaat de productiviteit van IT omhoog en krijgen werknemers een betere werkervaring’, zegt Avanish Sahai, vice president worldwide ISV and technology alliances bij ServiceNow.

afbeelding van Marc Boersma
Door: Marc Boersma

Marc Boersma | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Marc