Bekijk hier Apple’s nieuwe MacBook Pro-commercial

Redactie WINMAG Pro
Afgelopen oktober introduceerde Apple de MacBook Pro. Om te onderstrepen hoe innovatief Apple deze notebook vindt heeft het bedrijf een commercial uitgebracht.

De commercial draagt de titel ‘Bulbs’ en gaat in sneltreinvaart allerlei wereldse innovaties af, van de ontdekking van vuur tot aan de telescoop en de telefoon. Tagline van de commercial is dan ook ‘Ideas push the world forward’. Niet bepaald verrassend is de nieuwste innovatie die we aan het rijtje kunnen toevoegen de MacBook Pro met een hoofdrol voor de touchbar, die de klassieke functietoetsen op de nieuwe MacBook Pro vervangt.

Apple MacBook Pro

De OLED-strip, door Apple de Touch Bar genoemd, is contextgevoelig en toont functies die per applicatie verschillen. Aan de rechterkant zit een vingerafdruklezer die ook Touch ID ondersteunt en gebruikt kan worden in combinatie met Apple Pay.

Apple heeft het gewicht van de nieuwe MacBook Pro's teruggebracht en ook het keyboard enigszins getrimd. De MacBook Pro's met Touch Bar kennen vier USB-C-poorten, het instapmodel heeft er twee. De 13-inch MacBook Pro's zijn voorzien van een Intel Core i5-CPU, het 15-inch model heeft een Intel Core i7-CPU.

Hoe innovaties de Touch Bar uiteindelijk zal zijn moet nog blijken. Op het moment zijn er maar bar weinig applicaties die gebruik maken van de Touch Bar. Bovendien betreft het vaak slechts het repliceren van de functietoetsen.

afbeelding van Redactie WINMAG Pro

Redactie WINMAG Pro | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Redactie