Blackberry Bold 9900 in Nederland, eerst bij Vodafone

raymond
De nieuwe Blackberry Bold 9900 staat op het punt in Nederland zijn intrede te doen. Vandaag kun je hem al online bestellen en vanaf vrijdag ligt het toestel bij Vodafone in de winkel. Vanaf maandag 22 augustus moet de nieuwe smartphone ook bij T-Mobile-abonnementen verkrijgbaar zijn.

Vodafone bevestigde vandaag tegenover nu.nl dat het toestel inderdaad vrijdag in hun winkels te koop is. In het dagblad Spits verscheen een advertentie die 22 augustus als startdatum voor verkoop bij T-Mobile-abo's. Beide zaken lijken dus te kloppen.

De Bold 9900 is allesbehalve het enige toestel dat RIM in de pijplijn heeft zitten. De komende maanden worden onder andere twee nieuwe Torch-toestellen gelanceerd: de Torch 9810 en Torch 9860. De eerstgenoemde verschijnt in oktober en is een kleine update van het huidige model. De Torch 980 zal geen fysiek toetsenbord bevatten en ziet in september al het levenslicht.

Daarnaast wil Blackberry nog dit jaar een nieuw toestel met het QNX-besturingssyteem introduceren, zo lekte gisteren uit. QNX is het systeem waar de Playbook op draait, het zakelijke tablet van de Blackberry-fabrikant. Met het QNX op de toestellen wil RIM de concurrentie met Android en iPhone beter kunnen aangaan. Volgens RIM zou het de snelheid en openheid van de smartphones ten goede komen.

De Bold 9900 is de opvolger van de Bold 9800. Het toestel draait op het vernieuwde Blackberry OS 7, heeft een touchscreen met 640x480 beeldpunten, een fysiek toetsenbord en een metalen behuizing. Een nieuwe Qualcomm-processor moet voor betere prestaties dan zijn voorganger zorgen.

afbeelding van raymond

Raymond Luijbregts | Manager contentmarketing

Raymond Luijbregts(32) was hoofdredacteur van Clipboard Publishing van 2005 tot 2014. Hij studeerde journalistiek aan de Fontys Hogeschool in Tilburg en begon op zijn 23e bij dit magazine. Na vele reviews van laptops, smartphones en verhalen over marktontwikkelingen, het web en (open source) software nam hij in 2008 het hoofdredactionele stokje over van Peter Kulche. Hij is tevens de mede-grondlegger en ex-hoofdredacteur van DIGIFOTO Pro.

Zijn interesses liggen bij het internet, social media, blogging, content marketing, SEO en technologie in het algemeen.

Twitter: @rluijbregts
Google+: plus.google.com/+RaymondLuijbregts
Web:

Momenteel is hij werkzaam als manager contentmarketing bij NoX PR & Content.

Bekijk alle artikelen van Raymond