Nieuwe dienst Postscanner digitaliseert je papieren post

raymond
Heb je schoon genoeg van de stapels fysieke post op de deurmat van je bedrijf? Dankzij de nieuwe dienst Postscanner.nl hoef je niet meer over de enveloppen te struikelen.

Met de lancering van Postscanner heeft het bedrijfsleven en de consument er een digitaal instrument bij om de postafhandeling verder te vergemakkelijken. Inkomende post wordt ingescand en geupload naar een eigen virtuele postbus. Op deze manier is de post altijd beschikbaar, waar je ook bent.

Traditionele postbedrijven

Herman Assen, medeoprichter van Postscanner.nl: 'Het idee is ontstaan uit mijn persoonlijke frustratie. Voor mijn werk als piloot verblijf ik vaak in het buitenland en dan is het erg vervelend dat ik niet bij mijn belangrijke post kan of familie moet vragen om deze te openen. Mijn zakenpartner, ICT-ondernemer Rutger Hensel, zat met dezelfde frustratie. Doordat hij bedrijven heeft in zowel Nederland als de VS is hij afhankelijk van de doorstuur-service van de bestaande postbedrijven. De kwaliteit van deze service is erg wisselvallig. Hierdoor kwam belangrijke post soms niet of te laat aan, waardoor rekeningen te laat werden voldaan of kansen werden gemist.'

Digitale postbus

Rutger Hensel: 'Ik ben op zoek gegaan naar een oplossing voor dit probleem. In de VS vond ik een bedrijf die mijn post inscant en doorstuurt naar mijn email. In Nederland is deze service echter niet beschikbaar. Wij hebben dit idee geperfectioneerd en nu ook naar Nederland gebracht. Ik raak nu geen post meer kwijt en kan elk moment van de dag mijn post bekijken in mijn digitale postbus, zelfs op mijn mobiel. Ik heb nu van mijn frustratie een interessante uitdaging gemaakt.'

Postscanner is ideaal voor Start-ups of bedrijven die geen fysiek adres hebben, of consumenten die vaak van huis zijn voor werk of vakantie. En natuurlijk voor mensen die hun tijd vooruit zijn en voorgoed afstand willen doen van hun papieren rompslomp.

afbeelding van raymond

Raymond Luijbregts | Manager contentmarketing

Raymond Luijbregts(32) was hoofdredacteur van Clipboard Publishing van 2005 tot 2014. Hij studeerde journalistiek aan de Fontys Hogeschool in Tilburg en begon op zijn 23e bij dit magazine. Na vele reviews van laptops, smartphones en verhalen over marktontwikkelingen, het web en (open source) software nam hij in 2008 het hoofdredactionele stokje over van Peter Kulche. Hij is tevens de mede-grondlegger en ex-hoofdredacteur van DIGIFOTO Pro.

Zijn interesses liggen bij het internet, social media, blogging, content marketing, SEO en technologie in het algemeen.

Twitter: @rluijbregts
Google+: plus.google.com/+RaymondLuijbregts
Web:

Momenteel is hij werkzaam als manager contentmarketing bij NoX PR & Content.

Bekijk alle artikelen van Raymond