Nederlandse startup maakt furore

Revue maakt de nieuwsbrief op simpele wijze persoonlijk en inzichtelijk

Nikki Veerbeek
Tools om nieuwsbrieven te maken zijn vaak peperduur, gefocust op marketing en arm aan functies. Een Nederlands bedrijf hoopt daar met Revue een einde aan te maken.

Content creëren

CEO Martin de Kuijper liet aan TechCrunch weten dat zijn focus vanaf het begin lag op het creëren en zorgdragen van content. Daarvoor nam hij zoveel mogelijk frictie wegvoor gebruikers die een persoonlijke nieuwsbrief willen maken, die bestaat uit links, afbeeldingen en tekst.

Functies

Revue biedt de optie om je account te linken aan onder andere RSS feeds, Twitter, Tumblr met een drag & drop-functie. Ook is er een browserextensie om links spontaan toe te voegen. De tools om een nieuwsbrief samen te stellen zijn vrij simpel: met headers, links, afbeeldingen en tekst die je naar jouw keuze kunt vormen. Verder is er de mogelijkheid om toegang te krijgen tot je lijst met abonnees, nieuwsbrieven in te plannen of onmiddellijk te verzenden, openingsrates in te zien en automatisch te delen op social mediakanalen.

Revue bezig met opmars

De tool zag het levenslicht in 2015 en was destijds louter een projectje voor erbij. Volgens oprichter De Kuijper ontbrak het aan een tool om op simpele wijze persoonlijke nieuwsbrieven te verzenden en een publiek op te bouwen. Na de oprichting ging het hard: inmiddels heeft Revue 20.000 geregistreerde gebruikers, die 2 miljoen e-mails per maand verzenden. De startup sleepte onlangs een financiering van 300.000 euro binnen van onder andere de medeoprichter van WeTransfer.