'Samsung overweegt irisscanner en nieuw ontwerp voor Galaxy S5'

raymond
Dit jaar zal Samsung de Galaxy S5 presenteren, zonder twijfel. Maar harde feiten over het toestel zijn er nog niet. Toch heeft nu voor het eerst een topvrouw van de Zuid-Koreanen haar verwachtingen over de smartphone uitgesproken. Opvallende zaken: het toestel verschijnt in april, krijgt wellicht een irisscanner en een ander ontwerp.

Samsung-topvrouw Lee Young Hee zei in een interview met Bloomberg dat de S5 in april dit jaar moet verschijnen. Daarbij bestudeert de fabrikant de mogelijkheid om een irisscanner te implementeren. Het is absoluut niet ondenkbaar dat Samsung deze stap zet, eerder vraagde het bedrijf een patent aan voor irisscanners in smartphones.

Het zou ook een logische reactie zijn op de iPhone 5S, die over een vingerafdrukscanner beschikt. Het huidige topmodellen smartphones van Samsung, de Galaxy S4 en Note 3, beschikken niet over enige vorm van biometrische beveiliging.

Vernieuwde Gear-horloge

Naast een Galaxy S5 zal Samsung een nieuwe versie van haar tot nu toe wat geflopte Gear-smartwatch presenteren, met volgens Lee Young Hee een slanker design en geavanceerdere functies. We hopen dat de nieuwe versie ook zal werken met andere smartphones dan die van Samsung.

Ander design

Ook hintte de dame op een ander design. Volgens haar hadden veel gebruikers bij de S4 nauwelijks het idee met een nieuwe smartphone van doen te hebben, omdat het design wel erg veel weg had van de S3. Voor de Galaxy S4 zal Samsung 'teruggaan naar de basis' en daarbij vooral het scherm en de 'feel' van de behuizing aanpakken.

Er is nog helemaal niks zeker over het nieuwe toestel. Analisten verwachten in ieder geval een beeldscherm met een resolutie van 2560 x 1440 pixels en 4 GB werkgeheugen. De processor zou een Snapdragon 808 of een Exynos-variant moeten worden.

Naast verwachtingen over de S5 liet Bloomberg ook wat los over de nieuwe Galaxy Note-smartphone die dit jaar gaat verschijnen. Deze zou in de tweede helft van dit jaar veschijnen en krijgt een driezijdig beeldscherm.

afbeelding van raymond

Raymond Luijbregts | Manager contentmarketing

Raymond Luijbregts(32) was hoofdredacteur van Clipboard Publishing van 2005 tot 2014. Hij studeerde journalistiek aan de Fontys Hogeschool in Tilburg en begon op zijn 23e bij dit magazine. Na vele reviews van laptops, smartphones en verhalen over marktontwikkelingen, het web en (open source) software nam hij in 2008 het hoofdredactionele stokje over van Peter Kulche. Hij is tevens de mede-grondlegger en ex-hoofdredacteur van DIGIFOTO Pro.

Zijn interesses liggen bij het internet, social media, blogging, content marketing, SEO en technologie in het algemeen.

Twitter: @rluijbregts
Google+: plus.google.com/+RaymondLuijbregts
Web:

Momenteel is hij werkzaam als manager contentmarketing bij NoX PR & Content.

Bekijk alle artikelen van Raymond