WINMAG Pro 4.2012: ICT-trainingen en e-marketing

raymond
Vers van de pers: de nieuwe editie van WINMAG Pro ligt in de winkels. Deze keer veel aandacht voor ICT-trainingen. Welke cursussen zijn momenteel waardevol voor ICT"ers en welke niet? Daarnaast vertellen we je alles over het bouwen aan je merk op het web.

Je product, merk of (web)shop goed wegzetten. Hoe doe je dat? In deze editie leren we je de fijne kneepjes van e-marketing. We geven tips voor het slim inzetten van social media, search marketing en maken een uitstapje naar e-marketing voor fysieke winkels.

Daarnaast ruime aandacht voor het bijschaven van je ICT-kennis. Want dankzij nieuwe ontwikkelingen raak je nooit uitgeleerd. Tegenwoordig zijn er verschillende methodes om je kennis bij te schaven, van een klassieke setting in een klaslokaal tot moderne e-learningmethoden. We zetten een aantal trends op een rij.

Mac OS X Mountain Lion

Vorig jaar ging Apple na al het mobiele geweld rondom iOS letterlijk 'back to the Mac'. Het resultaat: OS X 10.7 Lion. Krap een jaar later is Apple terug met de opvolger: OS X 10.8 Mountain Lion. De naam en het tijdsbestek suggereren een subtiele update, maar volgens de fabrikant bevat het meer dan 200 vernieuwingen ten opzichte van zijn voorganger.

Office 2013

Op dit moment wordt hard gewerkt aan Office 2013. Deze versie wordt nog dit jaar uitgebracht. Wij werpen alvast een blik op de voorlopige testversie. Wat kun je verwachten in deze nieuwe kantoorsoftware?

Groepstest: ips- en mva-monitoren

De tijd dat we op kantoor alleen tn-panelen gebruikten, ligt inmiddels achter ons. Technieken als ips en mva bieden betere kleurweergave en inkijkhoek en zijn inmiddels voor een brede doelgroep betaalbaar. We voelen een aantal modellen aan de tand.

iPad in bedrijf (2)

In deze langer lopende serie bekijkt WINMAG Pro de inzetbaarheid en bruikbaarheid van de iPad voor zakelijke doeleinden. In deze editie focussen we op twee aspecten. Enerzijds kijken we naar de configuratie van het apparaat en de technische integratie in bedrijfsomgevingen. Ook kijken we naar een praktijkaspect: videoconferencing.

afbeelding van raymond

Raymond Luijbregts | Manager contentmarketing

Raymond Luijbregts(32) was hoofdredacteur van Clipboard Publishing van 2005 tot 2014. Hij studeerde journalistiek aan de Fontys Hogeschool in Tilburg en begon op zijn 23e bij dit magazine. Na vele reviews van laptops, smartphones en verhalen over marktontwikkelingen, het web en (open source) software nam hij in 2008 het hoofdredactionele stokje over van Peter Kulche. Hij is tevens de mede-grondlegger en ex-hoofdredacteur van DIGIFOTO Pro.

Zijn interesses liggen bij het internet, social media, blogging, content marketing, SEO en technologie in het algemeen.

Twitter: @rluijbregts
Google+: plus.google.com/+RaymondLuijbregts
Web:

Momenteel is hij werkzaam als manager contentmarketing bij NoX PR & Content.

Bekijk alle artikelen van Raymond