Dashmote mixt analytics met AI en visuele data

Dashmote wint Digital Top 50 Award

Redactie WINMAG Pro
De Amsterdamse artificial intelligence-startup heeft gisteren op technologie-festival TOA Berlin een Digital Top 50 Award gewonnen in de categorie B2B startups. De start-up heeft zijn hoofdkantoor in Amsterdam en heeft eveneens vestigingen in Wenen en New York.

Dashmote helpt B2C-bedrijven in FMCG, mode, horeca, en consumentenelektronica het beste uit de markt te halen door middel van visuele trendanalyse op basis van kunstmatige intelligentie. Met Dashmote’s image analytics platform kunnen bedrijven eerder trends ontdekken en daar adequaat op inspelen met betere en snellere productontwikkeling en marketing.

Dataviz

“Voor ons betekent deze award erkenning voor al het harde werk dat wij in Dashmote hebben gestoken in de voorbije drie jaar. Sinds wij ons businessmodel – het ontdekken van trends en market insights door middel van visuele data - hebben ingevoerd zo’n anderhalf jaar geleden zijn we hard gegroeid, niet alleen met een aantal gevestigde namen als klant maar ook in de kwaliteit van het team dat nu uit meer dan twintig medewerkers bestaat. Wij, als team, zien deze prijs als een bedankje aan al onze supporters, klanten en het alsmaar sterker wordende Nederlandse ondernemersecosysteem,” aldus Dennis Tan, CEO en medeoprichter van Dashmote.

AI

“Met Dashmote hebben wij een geweldige winnaar in de B2B startup-categorie van de Digital Top 50 Awards. Wat ons als jury in breder perspectief aansprak is dat Dashmote zich richt op de ongebaande paden in de marketingwereld door analytics, AI en visuele data samen te brengen. Wij geloven dat Dashmote een interessant gat in de markt heeft gevonden, op het juiste moment, met de juiste technologie en een fantastisch team,” zegt Karel Dörner, leader of the McKinsey Digital Labs Europe.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie