Het Nieuwe Bellen van Tele2 biedt meer service voor minder geld

De oplossing voor het verdwijnen ISDN: het Nieuwe Bellen van Tele2

Jeroen van Onselen
Met het verdwijnen van ISDN aankomende september, hebben veel MKB'ers een probleem. Want wat nu? Tele2 biedt met ‘Het Nieuwe Bellen'-product een kant-en-klare oplossing die voor Aeen betaalbare prijs vrijwel alles regelt.

Allereerst, wat is ‘Het Nieuwe Bellen’? Die vraag beantwoordt Nord van de Mosselaer van Tele2 voor ons.’ Het is bellen vanuit de cloud, maar wel via gereserveerde bandbreedte op je internetverbinding. Je hebt dan een volwaardige telefonie-oplossing gebaseerd op het bewezen Broadsoftplatform waar Tele2 al jaren hosted telefonie voor middelgrote bedrijven heeft draaien.

Betrouwbaar

Kenners onder ons weten dat Broadsoft een uiterst betrouwbare partner is. Broadsoft werkt samen met bijna alle andere providers. 'Klopt', bevestigt Nord, 'maar met dit verschil dat wij ons specifiek richten op de kleine zakelijke markt.' Daarbij heeft de telco niet alleen naar de functionaliteiten gekeken, maar ook naar manieren om de overstap heel makkelijk te maken.'

MKB

Tele2 is niet over een nacht ijs gegaan. 'We hebben onderzoek gedaan binnen de doelgroep, om te zien of het een oplossing levert voor de doelgroep.' Daaruit concludeerde Tele2 dat de gemiddelde MKB'er het dagelijks razend druk heeft en niet noodzakelijkerwijs de technologische kennis over telefonie in huis heeft of de zakelijke voordelen die voortvloeien uit op maat gesneden telefonie overziet. De telco heeft een tour kriskras door het land gemaakt om zoveel mogelijk ondernemers te bereiken om hen die voordelen uit de doeken te doen. Als laatste stad heeft Tele2 medio juni dit jaar Delft aangedaan. Wie nu nog ter plaatse wil kijken wat er allemaal mogelijk is, kan dat nu nog zien tijdens de maandelijkse demosessies in het stadion van FC Utrecht, de Galgenwaard.

Meer service voor minder geld

Telefonie via ISDN stopt in september 2019, daarnaast is het een kostbare aangelegenheid om via ISDN te blijven bellen. Naast de maandelijkse abonnementskosten, betalen bedrijven ook vaak nog per tik/gesprek en ook voor het onderhoud van hun telefooncentrale. Met de oplossing van Tele2 heb je een systeem dat veilig in een beschermd datacenter van Tele2 staat en krijg je er standaard extra’s bij waar je met ISDN niet over had durven dromen. Je hoeft geen telcomspecialist te zijn om de apparatuur aan te sluiten.

Technische kennis niet vereist

Niet toevallig zijn die extra’s waar Nord het over heeft. Dit zijn zaken die het MKB, let's face it, ook echt nodig heeft om mee te doen in deze tijd. Nord's collega Jurgen Welbergen logt voor ons in op een online portal waar de ondernemer eenvoudig en snel alles kan regelen. Denk aan vast bellen met je mobiel, het intikken van belcirkels,  het maken van een keuzemenu, opties voor bellen naar het buitenland (spotgoedkoop) en het invoeren van de openingstijden van de zaak. ‘Integratie met vaste en mobiele nummers is key in een tijd waarin je concurrent, zeker voor de huidige generatiesmartphonegebruikers, een ‘leftswipe away’ is op Google’, waarschuwt Jurgen.

Lezers die zelf willen zien hoe gemakkelijk het allemaal te regelen is, kunnen het beste een kijkje nemen op de site van Tele2. Wees trouwens gerust, de telco stuurt een mannetje naar je toe om de meegeleverde telefoontoestellen voor je te installeren. Bovendien helpt Tele2 je met het uitdenken van nummerplannen, stappenplannen voor nieuwe alarmsystemen en heb je als kers op de taart een bedrijf dat alles weet van internet. Wat kost dat? Nou, niet veel. 'Je betaalt een vast laag maandbedrag', legt Jurgen uit.


Voor MKB’ers die zonder veel gedoe een alternatief zoeken voor ISDN, is ‘Het Nieuwe Bellen’ een uitstekend alternatief. 
afbeelding van Jeroen van Onselen

Jeroen van Onselen | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Jeroen