Efficiënte IT voor Porsche eBike Performance met AI-software van Freshworks

Redactie WINMAG Pro

Freshworks Inc. (NASDAQ: FRSH) maakt bekend dat Porsche eBike Performance, een dochteronderneming van Porsche gespecialiseerd in de ontwikkeling van elektrische aandrijfsystemen voor e-bikes, zijn IT-activiteiten heeft geoptimaliseerd. Dit is gerealiseerd met behulp van Freshservice en de nieuwste mogelijkheden van Freddy Copilot, wat resulteert in een aanzienlijke verhoging van de productiviteit van werknemers.

Sinds de oprichting in 2022 streeft Porsche eBike Performance met innovatieve oplossingen naar een vooraanstaande positie binnen de e-bikesector. Het bedrijf heeft de ambitie om de komende jaren wereldwijd nieuwe producten te introduceren en met een snelgroeiend team van meer dan 300 werknemers, zet het nu in op een versnelde opschaling van de IT-serviceverlening. Het IT-team koos hierbij voor een samenwerking met Freshworks om processen te standaardiseren en effectievere support te bieden.

Porsche eBike Performance implementeerde Freshservice voor IT om serviceverzoeken beter te kunnen stroomlijnen en een snellere IT-dienstverlening te bewerkstelligen. Dankzij het centrale serviceportaal, samen met orchestratie-apps en integraties zoals de Microsoft Teams Servicebot, is de IT-werkwijze van het bedrijf geoptimaliseerd. Met de krachtige automatiseringen en ingebouwde AI-functies van Freshservice, implementeerde Porsche eBike Performance IT-workflows, waardoor medewerkers efficiënter kunnen werken.

Virtuele agents en chatbots

Na de implementatie van Freshservice experimenteerde het team met virtuele agents en chatbots. De generatieve AI-aangedreven virtuele agent van Freshservice biedt samen met de Microsoft Teams Servicebot-medewerkers 24/7 support en verkort de oplostijden binnen Teams. Porsche eBike Performance heeft ook de nieuwste Freddy AI-capaciteiten van Freshworks toegevoegd, waaronder de ‘always on collaborator’ en de generatieve AI Freddy Copilot-assistent, om de productiviteit verder te verbeteren. Met behulp van de Solution Article Generator kan het IT-team voor veelvoorkomende problemen automatisch artikelen met oplossingen genereren die op openbare bronnen en bestaande tickets zijn gebaseerd.

"De AI-mogelijkheden van Freshservice vormen het hart van onze IT-activiteiten," zegt Alexander Wünsch, Chief Financial Officer bij Porsche eBike Performance. "Functies zoals conversational support en de generator voor oplossingsartikelen helpen ons om effectieve en gebruikersgerichte IT-support te bieden. Freshservice is eenvoudig en gebruiksvriendelijk, zelfs voor werknemers zonder diepgaande technische kennis of uitgebreide IT-opleiding."

Het IT-team onderhoudt de kennisbank in het Engels en ondersteunt zo automatisch ook werknemers die bijvoorbeeld alleen Kroatisch of Duits spreken. Dankzij de meertalige kennisbank van Freshservice kunnen gebruikers wanneer ze willen hulpartikelen terugvinden en vervolgens in hun voorkeurstaal raadplegen, wat tijd bespaart en de werknemerservaring verbetert.

Deze functies zijn intuïtief vormgegeven, waardoor ieder teamlid er probleemloos en direct mee aan de slag kan. Eindgebruikers en beheerders kunnen op het platform, dat over een moderne gebruikersinterface beschikt, eenvoudig voorspelbare taken uitvoeren, zoals incidentbeheer, wijzigingsbeheer, probleembeheer en beheer van hardware- of softwareassets.

Onboarding van enkele seconden

De integratie van Freshservice werpt zijn vruchten af: de implementatie en gebruikersadoptie verlopen sneller, IT governance en asset control hebben een boost gekregen, de schaalbaarheid is verbeterd, de efficiëntie is toegenomen en de onboarding-tijd van nieuwe werknemers is teruggebracht van 30 minuten naar enkele seconden. Deze eerste successen hebben Porsche eBike Performance ertoe bewogen de IT-infrastructuur nog verder uit te breiden met Freshservice. Doordat het platform zo veelzijdig is, kan de servicecatalogus bijvoorbeeld ook worden uitgerold naar de HR- en facilitaire afdelingen voor nog meer business value.

"Onze op AI gebaseerde serviceoplossingen voor werknemers hebben een duidelijke impact op de processen van Porsche eBike Performance en een positieve invloed op de productiviteit van hun werknemers gehad", aldus John Crossan, Senior Vice President en General Manager Europe bij Freshworks. "We zijn trots dat Freshservice aan de basis staat van de AI-transitie van zo'n toonaangevend bedrijf."

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie