Equinix benoemt Adam Berlew tot Chief Marketing Officer

Redactie WINMAG Pro

Equinix benoemt Adam Berlew als nieuwe Chief Marketing Officer (CMO). Berlew heeft meer dan 25 jaar ervaring in strategische marketing en wereldwijde leidinggevende functies. Hij keert terug naar Equinix nadat hij eerder van 2012 tot 2015 Vice President of Global Marketing was.

Berlew wordt lid van het Customer and Revenue (CRO) leadershipteam van Equinix en is verantwoordelijk voor het stimuleren van klantenwerving en omzetgroei door middel van effectieve marketingstrategieën die aansluiten bij de visie van het bedrijf voor Platform Equinix.

Gepassioneerde leider met diepgaande kennis

"We zijn zeer verheugd om Adam terug te verwelkomen bij Equinix en hem als CMO toe te voegen aan ons managementteam", zegt Peter Van Camp, Executive Chairman en interim Chief Revenue Officer van Equinix. "Als gepassioneerd leider met veel ervaring en diepgaande kennis van technologie, cloud en marktdynamiek, gaat Adam ons merk en onze marketingorganisatie van wereldklasse naar nieuwe hoogten leiden. Zeker nu digitale transformatie een ongekende drijvende kracht blijft achter economische groei."

Van Atlassian naar Google

Berlew was eerder Head of Global Digital, Enterprise, Economy and Platform Marketing bij Atlassian. Daarvoor was hij Executive Director of Cloud AI Strategy, Operations and Global Enterprise Demand Marketing bij Google, waar hij ook adviseur was voor Capital G, het onafhankelijke groeifonds van Alphabet. Berlew heeft het grootste deel van zijn carrière gewerkt voor toonaangevende technologiebedrijven, waaronder Broadcom en Dell, en begon zijn carrière bij Boston Consulting Group, waar hij zich richtte op markt- en bedrijfsstrategie voor de technologie- en telecommunicatiesector.

"Equinix legt sterk de nadruk op het begrijpen van en voldoen aan de behoeften van de klant", zegt Adam Berlew, Chief Marketing Officer bij Equinix. "Deze klantgerichte aanpak - in combinatie met het merk, het leiderschap in de sector en de wereldwijde voetafdruk van het bedrijf - biedt enorme mogelijkheden om marketingstrategieën te creëren en uit te voeren die waarde toevoegen. Ik ben verheugd om terug te keren naar een bedrijf dat zich onvermoeibaar inzet voor voortdurende innovatie en snelle expansie, en ik kijk uit naar de mogelijkheid om initiatieven met een grote impact te leiden en bij te dragen aan de groeicurve van het bedrijf."

Berlew behaalde zijn MBA aan de Wharton School of Business van de Universiteit van Pennsylvania en een B.A. aan de Brown University. Hij is onafhankelijk bestuurslid van het U.S. Olympic Luge Committee en Life Member van de Council on Foreign Relations.

 

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie