'Garmin leidt in wereldwijde navigatiemarkt'

Redactie WINMAG Pro
Garmin is door verkoopanalist Canalyst voor het tweede jaar op rij uitgeroepen tot marktleider in de wereldwijde verkoop van persoonlijke navigatietoestellen (personal navigation devices, PND).

Ook is het wereldwijde marktaandeel van het bedrijf in 2008 gestegen ten opzichte van 2007. Dit blijkt uit een analyse van het onderzoeksbureau Canalys.

In Europa en zeker in Nederland is TomTom (met het hoofdkwartier in Amsterdam) nog altijd marktleider in absolute verkoopaantalen. Maar wereldwijd heeft het aan Garmin dus een (zeer) stevige concurrent.

In totaal leverde Garmin in 2008 zo'n 16,9 miljoen toestellen, een toename van 38% ten opzichte van 2007. Ondanks het uitdagende economische klimaat rapporteerde de organisatie totale inkomsten van 3,49 miljard dollar in 2008, 10% hoger dan de 3,18 miljard van het jaar ervoor.

Alle geografische gebieden van Garmin zagen hun inkomsten groeien in 2008: Noord-Amerika met zon 13%, Europa met 5% en Azi met 1%.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie