Geschillencommissie voor internetproviders

Redactie WINMAG Pro
Wordt jouw klacht door je internetprovider niet serieus genomen? Over enige maanden kun je terecht bij een onafhankelijke geschillencommissie.

Na jaren onderhandelen zijn De Consumentenbond en een groot aantal internetproviders het eens geworden over de werkwijze en bevoegdheden. Tot de aangesloten providers horen KPN, Orange, Tiscali, Speedlinq en de kabelbedrijven @Home, Casema en UPC.

Pikant is dat tot de deelnemers juist providers behoren waar De Consumentenbond een flink aantal klachten over heeft verzameld.

Belangrijk voordeel is dat de providers gaan werken met gezamenlijke algemene voorwaarden, zodat consumenten beter weten op welke service ze kunnen rekenen en de commissie zaken beter kan schikken of oplossen.

Omdat de eigen voorwaarden van providers nog moeten worden aangepast, duurt het nog tot mei van dit jaar voor de geschillencommissie voor 'Elektronische Communicatie Diensten' van start gaat.


Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie