Google+ nu open voor bedrijven en merken

Redactie WINMAG Pro
Het heeft even geduurd, maar Google maakt het nu ook mogelijk om bedrijfspagina's te ontwikkelen voor hun sociale netwerk Google+. Ondernemingen en merken kunnen via deze pagina's met klanten en fans communiceren.

Het sociale netwerk Google+ stond eerst in teken van persoonlijke communicatie, vertelt Google in een blogpost, maar ze vonden het ook belangrijk dat je contact kon hebben met andere zaken waar je om geeft, zoals bedrijven en merken.

Daarom heeft de zoekgigant het nu mogelijk gemaakt om bedrijfspagina's te ontwikkelen. Deze pagina's hebben veel weg van de persoonlijke profielen, met als enige verschil een vierkant icoontje waardoor het duidelijk wordt dat het een zogenaamde branded page betreft.

Met deze pagina kun je als onderneming video's, foto's en andere relevante informatie delen met je fans. Je kunt zelfs in direct contact staan met ze door een hang-out te organiseren. Fans van The Muppets konden op deze manier al face-to-face contact hebben met Kermit en Miss Piggy.

Daarnaast probeert Google het voor jou zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken door extra opties toe te voegen. Zo kunnen bedrijven jouw persoonlijke profiel niet volgen, tenzij jij hen volgt. Hierdoor hoef je geen spam te verwachten.

Op het moment dat jij een bedrijfspagina ontvolgt, zal deze jou ook automatisch ontvolgen. Hierdoor blijf je niet verbonden. Wellicht zullen bedrijven hier minder tevreden over zijn, maar het is duidelijk dat bij Google de gebruiker centraal staat.

De Google+-pagina's komen vanaf nu ook in de zoekresultaten van Google terecht. Om dit te perfectioneren, heeft het bedrijf een speciale zoekoptie toegevoegd: Direct Connect.

Stel dat je de bedrijfspagina van Nike zoekt; het enige wat je dan hoeft te doen is het intypen van '+Nike' in de zoekbalk. Google zal je dan direct doorlinken naar de pagina van Nike op Google+.

Facebook werkt al een lange tijd met bedrijfspagina's en het is dus de vraag of Google+ hier nog een slag kan slaan. Met specifieke features, zoals het tegengaan van spam en het creëren van cirkels, proberen ze zich te onderscheiden. Wat denken jullie, heeft het extra waarde?

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie