Helpdesksoftware LogMeIn Rescue verbeterd
Bijzonder van LogMeInRescue is dat de pc (of smartphone) niet van tevoren van software hoeft te worden voorzien (lees hier onze eerdere test). De hulpvrager zal wel van een bepaald webadres een bepaald programmaatje moeten downloaden. Een werkende internetverbinding en browser op de problematische pc (of smartphone) is dus wel vereist. Ook moet de helpdesk een abonnement hebben op de dienst LogMeIn Rescue.
Verbeterd
De helpdeskdienst is op een aantal punten verbeterd. Zo kunnen meerdere supportmedewerkers tegelijk de desktop van een problematische pc besturen of bekijken. Dat is handig voor overleg: "Weet jij wat hier aan hand is, collega? Kijk ik druk hier op deze knop en dan gebeurt er dit". Ook zouden ict-beheerders mee kunnen kijken met hun helpdeskcollega's.
Een andere noviteit is de ondersteuning van Intel vPro-technologie. De getroubleerde computer kan in beperkte mate buiten het operating systeem (bijvoorbeeld: Windows) om worden bediend. Nu dus ook via LogMeIn Rescue. Meer info over specifiek Intel vPro-ondersteuning op dit adres: https://secure.logmein.com/welcome/intel.
Informatie over LogMeIn Rescue op:
https://secure.logmeinrescue.com