HP presenteert de nieuwste VR innovaties in samenwerking met kunstenaar Abner Preis

HP
Redactie WINMAG Pro
22 april introduceert HP in samenwerking met VR-kunstenaar Abner Preis een kunstwerk genaamd: “Nothing beats the human touch”. Het VR-kunstwerk, ontwikkeld met de HP Reverb G2, speelt in op de huidige thuiswerksituatie, die voor velen impact heeft op hun mentale gezondheid.

Kunstenaar Abner Preis wilde met dit werk aantonen dat technologie een uitkomst biedt, met name voor jongere generaties om thuis toch naar inspiratie en connectie te zoeken. Tevens is het een weerspiegeling van een dag uit het leven van een jonge vrouw, genaamd Eden, en toont het hoe jongere generaties nu thuis hun leven vormgeven. Abner Preis werkt sinds vier jaar als VR kunstenaar, zijn werk ontving eerder een Cinekid Gouden Leeuw en was onder andere te bewonderen in het Arnhem Museum en het Amsterdam Museum. 

Technologie heeft het afgelopen jaar een boost gekregen, waarbij geavanceerde technologie zoals VR steeds essentiëler zijn in deze verbinding en samenwerkingen binnen en buiten organisaties. Daarom brengt HP in mei de HP Reverb G2 Omnicept editie op de markt, een evolutie van de populaire VR headset HP Reverb G2, waarbij een ingebouwde gezichtscamera en een hartslagmeter het mogelijk maken om natuurlijke fysiologische reacties vast te leggen en persoonlijke ervaringen te verbeteren. Vooral in het zakelijke segment nemen de toepassingen van VR sterk toe. 

HP en Abner Preis bundelen hun krachten in dit project om te laten zien dat VR iets speciaals is. Volgens Abner Preis: “Een paar uur doorbrengen in een omgeving die je nooit echt zal kunnen ervaren verhoogt je humeur en je mentale gezondheid. De visuele helderheid op de Reverb G2 is echt verbazingwekkend, het verhaal van hoofdpersoon Eden komt helemaal tot zijn recht.”  

Van de 3D presentatie is een video gemaakt om deze ook zonder 3D headset te kunnen bekijken.

Personal computing & introductie van HP Omnicept  

HP ziet dat een gepersonaliseerde manier van technologie essentieel is, kijkend naar de toekomst van werken en leven. Voor het leveren van gepersonaliseerde computerervaringen is het essentieel om de technologische behoeften van de klant te begrijpen. De pandemie heeft de digitalisering van zakelijke interacties met meer dan 3 jaar versneld, waarbij veel mensen zich richten op technologie voor verbinding, samenwerking en creaties.   

Ruben Raadsheer, Chief Technologist bij HP: “Bij HP zien we het al langer: the computer is personal again. We zien dat niet de organisaties maar juist de consument en de medewerker de werkplek van de toekomst bepalen. Organisaties faciliteren daarin de juiste technologie en organisatiestructuur om die werkplek meestal deels op kantoor, thuis of elders mogelijk te maken. Daarnaast zien we dat cutting-edge, intelligente technologie ervaringen zoals de HP Omnicept ervaring binnen organisaties die gewenste, energieke input en innovatie bewerkstelligen voor ondermeer trainingen, educatie en gezondheidszorg. Met de HP Omnicept Reverb G2 kunnen organisaties VR gebruiken om real-time fysiologische reacties vast te leggen.” 

HP Omnicept Reverb G2 is in mei leverbaar voor een prijs van 1249 exclusief BTW.  

afbeelding van Redactie WINMAG Pro

RedactieWINMAG Pro | Redacteur

Bekijk alle artikelen vanRedactie