Info Support behaalt Kubernetes on Microsoft Azure advanced specialization

Redactie WINMAG Pro
Info Support heeft als eerste Nederlandse IT-dienstverlener de Kubernetes on Microsoft Azure advanced specialization behaald. Dit is het resultaat van een externe audit en weerspiegelt de uitgebreide kennis, ervaring en bewezen expertise in het uitrollen en managen van gehoste Kubernetes-omgevingen in Microsoft Azure. Advanced specialization overstijgt de Gold partnerstatus. Thomas de Klerk, Alliance Manager bij Info Support: “Deze waardering betekent vooral veel voor Info Support omdat dit onafhankelijk bewijs is dat we klanten echt helpen met onze kennis en kunde.”

De Microsoft advanced specializations zijn in 2019 in het leven geroepen om naar gebruikers toe nog duidelijker aan te geven welke Microsoft partners uitblinken en voldoen aan strenge criteria op het gebied van klantensucces en expertise. De erkenning is een aanvulling op de langer bestaande Gold en Silver partnerstatus.

De functie van Kubernetes in een applicatielandschap is het besturen van de containerizatie van applicaties. Azure Kubernetes Service (AKS) van Microsoft versimpelt het uitrollen van een gemanaged Kubernetes cluster in Azure en reduceert veel van de complexiteit en operationele overhead. Dit zorgt voor meer snelheid in het ontwikkelenproces en daarmee een kortere time-to-market. Kritieke taken als onderhoud en health monitoren worden automatisch door Azure geregeld. “Werken met Kubernetes is erg populair binnen de cloud-native applicatieontwikkeling. Wij zetten het bij veel projecten in en hebben hier dus ruime ervaring mee. Het behalen van de advanced specialization is een mooie bevestiging dat we hier goed in zijn”, zegt De Klerk. 

Advanced specialization ervaring

Wie in aanmerking wil komen voor een advanced specialization status, moet eerst minimaal voor het betreffende aandachtsgebied over een Gold partnerstatus beschikken. De stap van Gold partner naar advanced specialization bestaat uit een uitgebreide audit door een onafhankelijk bureau. Aanvullend zijn klantverwijzingen nodig en worden de relevante vaardigheden en prestaties beoordeeld. Alleen op deze manier kunnen partners volgens Microsoft aantonen over diepgaande kennis, uitgebreide ervaring en bewezen succes te beschikken. 

‘Bewezen goed in het helpen van klanten met een cloud-oplossing’

Info Support zet stevig in op de ontwikkeling van cloudapplicaties en wil dat klanten hierop succesvol kunnen overstappen”, vertelt De Klerk. Hij vervolgt: “Kubernetes on Microsoft Azure advanced specialization laat zien dat we niet alleen de theoretische ervaring hebben om dit te realiseren, maar ook in de praktijk hebben laten zien wat we kunnen. Daarbij zijn alle stappen vastgelegd en is alle ervaring eveneens gedocumenteerd.”

afbeelding van Redactie WINMAG Pro

RedactieWINMAG Pro | Redacteur

Bekijk alle artikelen vanRedactie