MKB Best Choice Awards 2019: 3CX

Redactie WINMAG Pro
2019 was een roerig jaar op communicatiegebied. Dat heeft alles te maken met het opheffen van ISDN en de massale introductie van VoIP-telefonie die daarvoor in de plaats kwam. 3CX komt met een revolutionair verdienmodel, waardoor je in bijna alle gevallen goedkoper uit bent. In combinatie met een topassortiment aan functionaliteiten is de oplossing zonder meer goud waard.

Vandaag de dag hanteert het gros van softwarebedrijven één verdienmodel: licenties. Wil je VoIP gebruiken, dan betaal je een maandelijks bedrag voor elk toestel. In de praktijk voor iedere werknemer dus. Is die werknemer drie maanden ziek of op vakantie? Pech gehad, de rekening loopt gewoon door. Bij 3CX pakken ze het anders aan.

Je betaalt hier voor het aantal tegelijk gevoerde gesprekken. Heb je een nummer tekort? Dan maak je deze kosteloos aan, zodat elke werkplek voorzien is, en je uitsluitend voor actieve bezetting betaalt.

On-premise én in de cloud

De centrale op basis waarvan 3CX werkt kan zowel on-premise (Linux, Windows) als in de cloud (Azure, Google, Amazon) worden gehost. Vooral in omgevingen waar veel wordt gebeld, zoals salesomgevingen of callcenters, kunnen de kosten flink worden aangepakt, met een besparing tot wel 80 procent.

Er is integratie mogelijk met de meest gangbare CRM-systemen, zoals Salesforce en Microsoft Dynamics. In een callcentersetting kunnen supervisors direct meeluisteren. Ook zijn er diverse wachtrijmogelijkheden. Helemaal mooi is de nieuwe Live Chat and Talk functie, waarmee bezoekers van een gebruikmakende website direct en gratis kunnen bellen en chatten vanuit hun browser.

3CX is via de desktopclient, browser of iOS- en Androidapp aan te sturen en te gebruiken. Mobiele telefonie, vaste telefonie, videoconferencing: werkelijk alles-in-één.

Info | 3CX

afbeelding van Redactie WINMAG Pro

Redactie WINMAG Pro | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Redactie