Gratis hotspot voor horeca-ondernemers

Horeca-ondernemers kunnen zich onderscheiden door het aanbieden van een 'WiFi-hotspot' op hun locatie, een draadloos internet-netwerk voor de klanten. Een slim bedrijf biedt ondernemers de kans 'gratis' zo'n hotspot in de lucht te brengen n te houden.

Gratis staat tussen aanhalingstekens want het wereldwijd werkende Free-hotspot.com schakelt installatiebedrijven in, die voor de praktische installatie van de apparatuur rond de 200 euro rekenen (de prijs is afhankelijk van de werkzaamheden). Ook moet de ondernemer zelf zorgen voor een werkende (A)DSL-verbinding op zijn locatie. Reken op zo'n dertig euro per maand.
Maar verder rekent Free-hotspot geen kosten. Ook niet aan de klanten van de ondernemer; je kunt gratis websurfen op het terras. Wel krijgt de klant die gebruik maakt van het draadloze netwerk eerst een reclamevideo van dertig seconden in beeld. En bij het surfen door websites verschijnt een banner in beeld, als van de ene naar de andere site wordt gesprongen.

Geen technische vragen
Een sterk punt van het Free-hotspot-concept is dat de ondernemer niet wordt lastig gevallen met technische vragen. Zowel bij de installatie van het netwerk, als bij 'support' aan klanten die er niet een-twee-drie uitkomen met hun notebookje. Zij krijgen een telefoonnummer van Free-hotspot.com om te bellen voor hulp. De barman of de hoteleigenaar kan gewoon doorgaan met zijn werk en geld blijven verdienen.
Mocht er een echt technisch probleem zijn, dan kan de genstalleerde router op afstand worden bekeken door het technische team van Free-hotspot.com. Op het overzicht van hotspots op de website van Free-hotspot.com krijgt dat adres dan tijdelijk even een grijs antennesymbooltje (in plaats van een groene).

Doelgroepen
Free-hotspot.com biedt adverteerders de mogelijkheid hun banners en video's op specifieke doelgroepen af te stemmen. Op een hip yuppenterras kunnen dure horlogemerken adverteren en in een straat met veel jong winkelpubliek bijvoorbeeld een kledingmerk als H&M. Een klein deel van de inkomsten vloeit terug naar de horeca-ondernemers.
Maar dat is niet de grote lokker voor deze ondernemers: die willen vooral klanten trekken: "nu: gratis hotspot bij je hutspot!".

Info: Free-hotspot.com