Hosted Voice

Cloud-oplossingen zijn in opmars. ook Tele2 Zakelijk biedt zulke oplossingen aan onder de naam Hosted Voice. Hierbij bevindt de telefooncentrale zich in de cloud. Wat maakt dat hosted voice aantrekkelijk voor mkb’ers is?

We hebben mobiele telefonie volledig in de oplossing geïntegreerd. Er is geen onderscheid meer tussen een vaste of mobiele telefoon. De volledige functies van de telefooncentrale zijn voor mobiele en vaste gebruikers beschikbaar. Daarnaast introduceren we onbeperkt bellen en mobiel internetten. Voor een vast bedrag per maand kan een medewerker onbeperkt vast en mobiel bellen naar nummers in Nederland. Dit geldt ook voor sms en mobiel internet. Ook de fysieke verbinding tussen het kantoor en de Hosted Voice dienst is bij de prijs inbegrepen.

Wat zijn de belangrijkste voordelen van hosted voice voor mkb-ondernemingen?

Er zijn geen investeringen in een dure telefooncentrale meer nodig. De oplossing is flexibel en schaalbaar. U kunt eenvoudig meer gebruikers aansluiten of afsluiten. Doordat de dienst centraal vanuit het netwerk geleverd wordt kunnen uw medewerkers vanuit elke locatie beschikken over de functies van een ge- avanceerde telefooncentrale. Op kantoor, thuis, onderweg of zelfs op reis vanuit de hotelkamer. Zo vergroot uw onderneming de bereikbaarheid en flexibiliteit zonder dat u zich zorgen hoeft te maken over de techniek. Zo kunt u zich volledig focussen op uw business.

Waarmee onderscheiden jullie je ten opzichte van andere hosted-voip-leveranciers?

Ondanks dat onze oplossing alle functies biedt van een moderne telefooncen- trale hebben we de installatie en het dagelijkse beheer erg eenvoudig gemaakt. Alle functies zijn gegroepeerd in logische profielen die aansluiten bij de rollen binnen uw organisatie. Denk aan profielen als medewerker, manager, telefonis- te of callcenter-agent. Medewerkers kunnen hun bereikbaarheid regelen via een overzichtelijke app op de smartphone of via geïntegreerde toolbars in bijvoorbeeld Outlook of hun browser. Maar vooral op het punt van voorspelbare en lage kosten onderscheiden wij ons.

Kan ik hosted voice ook gebruiken met mijn bestaande ip-telefoon- centrale? Zijn er tussenvormen mogelijk zolang mijn eigen telefooncentrale nog niet is afgeschreven?

Op dit moment niet. Wilt u gebruik maken van Tele2 Hosted Voice dan zult uw afscheid moeten nemen van uw bestaande centrale. Onze business partners rekenen graag voor u uit wat dit financieel bete- kent. U zult zien dat het vaak al loont om vroegtijdig uw centrale te vervangen en over te stappen op Tele2 Hosted Voice.

Kan ook de smartphone onderdeel worden van het hosted voice netwerk? Met andere woorden, is er sprake van vast-mobiel-integratie?

Er is sprake van volledige vast-mobiel-integratie. Iedere medewerker heeft een vast en mobiel nummer inclusief sim- kaart. De mobiele telefoon wordt echt onderdeel van de Hosted Voice-dienst.Denk hierbij aan verkort kiezen op de mobiel, het 'meenemen' van gesprekken van de vaste telefoon naar mobiel, maar ook van tevoren kunnen zien of een medewerker mobiel in gesprek is of niet. Ook de voicemail is geïntegreerd. Elke medewerker houdt één voicemail box. U kiest zelf welk nummer getoond wordt bij uitgaande gesprekken.

En wat kunnen we in de toekomst van tele2 verwachten?

We gaan onze dien- sten, naast Hosted Voice, nog meer uitbreiden met het oog op Het Nieuwe Werken en de daar- bij behorende flexibele werkplek- ken. Of u nou op zoek bent naar een geschikte e-mailoplossing voor onderweg of bepaalde hos- ted office-applicaties, Tele2 kan u prima van dienst zijn in het vinden van passende oplossingen voor uw organisatie. Wij zorgen voor de snelheid, veiligheid en flexibiliteit van de diverse soorten communicatie binnen uw organisatie, zodat u zich volledig kunt richten op uw werk.

Info: www.tele2.nl/zakelijk

MKB Proof 2013