Interview: ABCrm

Relatiemanagement via het web kan voor veel bedrijven een makkelijke manier zijn om het contact met hun klanten te beheren. MKB Proof sprak met Michael Huisintveld van ABCrm, aanbieder van online relatiebeheer.

Is CRM nu anders ten opzichte van vijf jaar geleden?

“Wat mij opvalt, is dat relatiemanagement steeds belangrijker wordt voor met name de wat kleinere bedrijven. Klanten verwachten dat een bedrijf alles in kaart heeft en weet wat er in het verleden is besproken, dus ook bij het MKB. Of er nu een email is gestuurd, een telefoontje is gepleegd of een aanvraag via de website is gedaan, de klant verwacht dat je dit allemaal op een rijtje hebt. Dat is ook een van de belangrijkste drijfveren voor een echte MKB-versie. Een MKB-er wil namelijk vaak een snel te begrijpen oplossing, met niet teveel toeters en bellen. Uiteraard voor de juiste prijs.”

Michael Huisintveld, mede-oprichter van ABCrm