King Online: drie cases

Quadrant is leverancier van het in het mkb populaire boekhoudprogramma King. De King Online-versie, aangeboden in abonnementsvorm, biedt alle voordelen van online administreren. Zoals een accountant die over de schouder kan meekijken.

Anders dan veel andere asp-diensten is King Online geen webgebaseerde applicatie, maar een zogeheten 'web-enabled' pakket. De applicatie draait dus niet in de browser met html-technieken, maar is feitelijk het vertrouwde Windows-pakket dat je op afstand (via internet) draait dankzij een terminalprogramma.
Door deze aanpak biedt het de volledige functionaliteit van King, dus niet alleen met financiële functies, maar ook relatiebeheer, logistiek en uren/projecten. Dat maakt King Online breed toepasbaar.

Drie cases
Leverancier Quadrant beschrijft desgveraagd een drietal typische gebruikersscenario's uit haar portfolio, waarbij het online-karakter van de dienst goed wordt benut:
Case 1: meer filialen - Een garagehouder heeft twee vestigingen, die beide in één King-administratie werken. In de garages wordt King vooral gebruikt voor de facturering en voor het voorraadbeheer. Dankzij King Online weet de ene garage de actuele magazijnvoorraad van de andere garage en andersom. De boekhouding kan vanuit één centraal punt worden bijgehouden.
Case 2: samenwerking met accountant - Een cd-winkel voert de complete administratie met King, ook het voorraadbeheer. De eigenaar doet zelf de boekhouding. Af en toe raadpleegt zij haar accountant. Met King Online heeft de accountant in zijn eigen kantoor inzage in de King-administratie van zijn cliënt (want die staat op internet). Ook doet de accountant de periodieke controle. Op deze manier kunnen ondernemer en accountant efficiënt samenwerken.
Case 3: verschillende locaties - De directeur van een handelsonderneming wil overal kunnen zien hoe het er met zijn onderneming voorstaat. Niet alleen in het kantoor in Nederland, maar ook als hij op zakenreis is in het buitenland of als hij met vakantie is. Met King online is hij altijd voorzien van de juiste informatie, zodat hij zijn medewerkers alleen telefonisch of via de mail wat aanwijzingen hoeft te geven en niet meer uren lang met zijn personeel hoeft te bellen.

Info: www.quadrant.nl