Meer internetreclame van BP tijdens olieramp

De Britse oliemaatschappij BP heeft tijdens de olieramp veel grotere bedragen uitgegeven aan internetreclame dan gewoonlijk. Voor de ramp gaf het concern 57.000 dollar per maand uit aan reclame via Google, maar in de maand juni was dit verhoogd naar 3,6 miljoen dollar.

De oliemaatschappij stond hiermee op nummer zes in de top tien van bedrijven die het meest uitgaven aan reclame via Google, zo meldt het marketingmagazine Advertising Age.

BP heeft in de periode van april tot en met juli bijna honderd miljoen dollar uitgegeven aan advertenties om het beschadigde imago op te vijzelen. Hiervan is het merendeel opgegaan aan reclame op de Amerikaanse televisie en in kranten en tijdschriften.

Ook internet lijkt nu serieus te worden genomen door BP. De advertenties van de oliemaatschappij linken door naar de website van het bedrijf. Hierop zijn geruststellende foto's te zien en verhalen te lezen over hoe de schadelijke gevolgen van de olieramp worden aangepakt.