MMD stijgt met Philips monitoren naar top drie in de Nederlandse desktop markt

Marktaandeel Philips monitoren stijgt in Nederland met 23% ten opzichte van vorig jaar.

Persbericht:

Amsterdam, 18 maart 2013 – MMD, het bedrijf voor toonaangevende technologie en licentie-partner voor Philips monitoren, behoort voortaan tot de top drie in de Nederlandse desktop markt. Dit blijkt uit de meest recente cijfers van marktonderzoeksbureau Meko. Meko is een gespecialiseerd Europees adviesbureau op het gebied van marktonderzoek met als expertise displays.

MMD realiseerde de top 3 marktpositie dankzij een sterke focus op innovatie en de B2B markt. Uit het marktonderzoek blijkt dat MMD in het vierde kwartaal een stijging van 23% op haar Nederlandse marktaandeel realiseerde ten opzichte van een jaar eerder. Dit is een sterke prestatie in een zeer competitieve markt, die in Nederland in volume met 19% is afgenomen ten opzichte van Q4 2011. Naast succes op de consumentenmarkt en de sterke focus op de B2B markt hebben innovaties zoals, de ErgoSensor met IPS LED-technologie, de PowerSensor voor energiebesparing en de Gioco monitor met Ambiglow technologie voor een unieke kijkervaring, bijgedragen aan het stijgende marktaandeel van Philips monitoren.

'We zijn erg trots op deze ontwikkeling in onze thuismarkt en de uitstekende verkoop die we hebben bereikt,' aldus Thomas Schade, Vice President Europe bij MMD en AOC. 'Ons doel is om marktleider in Nederland te worden, we zullen daarom blijven investeren in mensen, innovaties, een groter productportfolio en in ons tweede merk AOC.'

Onlangs heeft MMD Menno van der kraan aangenomen als Channel Manager voor het distributiekanaal in Nederland. Hiermee hoopt het bedrijf het Philips merk verder te versterken op de Nederlandse markt. Daarnaast zal AOC, het zusterbedrijf van MMD, monitoren gaan lanceren op de Belgische markt. Door AOC op te nemen in het productportfolio krijgen klanten een variatie aan producten die tegemoetkomen aan de uiteenlopende wensen en eisen van consumenten.