NETGEAR beloont partners voor inzet en enthousiasme

Tijdens een geslaagd partnerevenement in het Noordwijkse hotel Huis ter Duin heeft NETGEAR haar beste partners in de Benelux in het zonnetje gezet. Zeven van de ongeveer zestig aanwezige partners gingen naar huis met een award.

Technologie vs. eenvoud

Hoogtepunt van het partnerevent in Noordwijk was de presentatie van NETGEAR ceo Patrick Lo, die speciaal vanuit de Verenigde Staten was overgevlogen om zijn visie op The Internet of Things te delen en de strategie van NETGEAR voor het komende jaar uit de doeken te doen. Lo hield een energieke presentatie over de totstandkoming van NETGEAR en de opvallende tegenstelling tussen de twee voornaamste pijlers van het bedrijf: technologisch leiderschap en eenvoud in gebruik. ‘Die twee zijn natuurlijk lastig met elkaar te verenigen’, lachte Lo terwijl hij in hoog tempo de afgelopen negentien jaar NETGEAR voorbij liet komen en de partners in de Benelux roemde voor hun inzet. ‘Mede dankzij jullie is de Benelux een van de snelst groeiende regio’s.’

Ceo Patrick Lo was speciaal voor het evenement naar Nederland gekomen

Upgradecyclus

Volgens Lo biedt het Internet of Things de komende jaren enorm veel kansen en wil NETGEAR middels technologisch leiderschap hier volop van profiteren. Het bedrijf is constant de eerste met de introductie van nieuwe technieken en Lo is vast van plan dat te blijven doen. De overgang naar een volledig verbonden wereld brengt een nieuwe upgrade-cycle op gang, waar zijn bedrijf helemaal klaar voor is. Lo wil deze upgradecyclus aandrijven met de introductie van nieuwe producten en zorgen dat de marges voor zijn partners groeien, waardoor iedereen profiteert. Hier hoort ook een groot aantal nieuwe aankondigingen bij en volgens Lo introduceert NETGEAR bijna elke week wel twee nieuwe producten.

Consumentenkanaal

Vervolgens was het de beurt aan Chris van Roosmalen om de strategie in de consumentenproducten uit de doeken te doen en de partners in dit segment in het zonnetje te zetten. NETGEAR verwacht veel van het recent gelanceerde Arlo-platform, de eerste aanzet voor een draadloos beveiligingsplatform bestaande uit een basisstation en twee draadloze camera’s. Om alle nieuwe verbonden devices van een stabiele verbinding te voorzien brengt NETGEAR de nieuwe AC3200-Nighthawk X6 Tri-Band wifi router uit. Van de drie genomineerden in de categorie Value Add distribution of the year in het consumentenkanaal (ALSO, Ingram Micro en Tech Data), ging distributeur ALSO er met de winst vandoor.

Onderscheidend

Arend Karssies, CBU Manager Benelux & other EMEA, legde de nadruk op de kansen die NETGEAR biedt voor partners om uniek en onderscheidend te zijn in de huidige markt. Dat wil Karssies onder andere doen met de nieuwe lijn NAS-devices, ProSAFE switches en ProSAFE wireless controllers. Deze zijn speciaal ontwikkeld met het oog op de eindgebruikers, zoals het WND930 dual band accesspoint dat geschikt is om buitenshuis op te hangen en een makkelijk te monteren Click Switch met geïntegreerde usb-poorten. Ook zaken als levenslange garantie moeten het de partners in het zakelijke kanaal makkelijk maken om het komende jaar verder te groeien.

Awards

Karssies had maar liefst zes awards om aan zijn zakelijke partners uit te reiken. De prijs voor Wireless partner van het jaar ging naar WinSys B.V, Storage partner van het jaar is Solit. De award voor de beste DMR partner ging naar KommaGo.nl en Real Solutions ging aan de haal met de award voor beste New Business partner. De award voor de beste partner in B2B broadline distribution ging naar Tech Data en de laatste award voor Value Add distribution ging met ADI Global distribution mee naar huis.

NETGEAR Ceo Patrick Lo